Sökning: "development education"
Visar resultat 16 - 20 av 4796 uppsatser innehållade orden development education.
16. Förskolerektorers reflektioner kring förutsättningar och stöd för skolutvecklingsuppdraget
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Abstract As written in the pre-school's governing documents, principals are responsible for the work with school development and systematic quality work in the organization. In previous studies and in reports from the Swedish National Agency for Education, criticism has been given regarding, among other things, the lack of prerequisites and support for principals in carrying out school development. LÄS MER
17. SO-undervisning genom dramapedagogik : - positiva och negativa konsekvenser
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : This paper aims to answer the following question "What does research say about positive versus negative consequences regarding the integration of drama in social studies class?". It is important to note that the paper is based on the Swedish word "SO", which includes four separate subjects: civic education, history education, geography education and education about religion. LÄS MER
18. Interkulturellt förhållningssätt i förskolan och betydelsen av en inkluderande förskola : En kvalitativ studie om hur förskollärarna beskriver att de arbetar interkulturellt i förskolans verksamhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Interkulturellt arbetssätt är givande för alla barn oavsett kulturell bakgrund. Det interkulturella arbetssättet bidrar till att barn utvecklar sin kulturella identitet och får förståelse för mångfalden i vårt samhälle. LÄS MER
19. Språkbarriärer i förskolan : En kvalitativ studie utifrån förskollärares perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : En förutsättning för lärande i förskolan är god kommunikation och att skapa trygghet för barnen. Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur man kan minska/undvika språkbarriärer i förskolan genom att ge exempel på hur förskollärare uttrycker att de möter barn med annat modersmål. LÄS MER
20. "Utomhusmiljön är lika viktig som inomhusmiljön" : Pedagogers perspektiv på biologiundervisning i förskolans utomhusmiljö
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute to knowledge about educators' perceptions of biology teaching in the preschool's outdoor environment. The study focuses on educators’ perceptions of biology teaching, biology teaching in the outdoor environment and perceptions of how it can contribute to children's learning. LÄS MER