Sökning: "eCRM"

Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade ordet eCRM.

  1. 6. Virtuella möten - En kvalitativ studie om hur användandet av eCRM påverkar de långsiktiga kundrelationerna inom B2B-företag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Diderot; Simon Gunnarsson; [2017]
    Nyckelord :virtuella möten; eCRM; kundrelationer; lojalitet; B2B; relationsmarknadsföring; digitalisering;

    Sammanfattning : Titel: Virtuella möten - En kvalitativ studie om hur användandet av eCRM påverkar de långsiktiga kundrelationerna inom B2B-företag Författare: Rebecca Diderot och Simon Gunnarsson Fråga: Hur påverkar användandet av eCRM utvecklingen av långsiktiga kundrelationer inom B2B-företag? Nyckelord: virtuella möten, eCRM, kundrelationer, lojalitet, B2B, relationsmarknadsföring, digitalisering Bakgrund: Affärsresor för att skapa och upprätthålla kundrelationer utgör en betydande kostnad för företag såväl som den negativa påverkan på miljön. Med en blixtande framfart går teknologin för virtuella möten framåt och de blir alltmer integrationsvänliga och levande. LÄS MER

  2. 7. Marknadsföring via sociala medier : Hur företag strategiskt använder sociala medier som marknadsföringsverktyg

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Binasa Prusevic; Martina Larsson; [2014]
    Nyckelord :Social media; Online marketing; Webb 2.0; eCRM; Strategy; ROI; Sociala medier; Internetmarknadsföring; Webb 2.0; eCRM; Strategi; ROI;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to contribute to greater understanding and insight into how for-profit companies use social media as a communication tool. The aim is also to examine if marketing through social media is strategically planned and if results are measured. LÄS MER

  3. 8. Att använda Facebook som kundservicekanal. En fallstudie baserad på Telias kommunikation på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Charlotte Asplund; Charlotte Gren; [2013]
    Nyckelord :Telia; sociala medier; Facebook; eCRM; social CRM; CRM; kundservice; engagemang; Social Sciences;

    Sammanfattning : Telia använder idag Facebook som en kundservicekanal som ett komplement till deras traditionella kundservice. Facebook ger dem möjlighet att komma närmare deras kunder, problematiken som kan uppstå är att företag kan sakna riktlinjer för hur de ska agera på sociala medier. LÄS MER

  4. 9. Internet, relation och lojalitet : Best practice för bankmarknaden

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Sara Frännlid; Helena Ramstedt; [2012]
    Nyckelord :eCRM; lojalitet; internet; bank; relationer; förtroende; nöjd kund; Sverige; best practice.;

    Sammanfattning : Course: Business Administration, Master Thesis, Second Level, 30 Credits. Authors: Sara Frännlid and Helena Ramstedt Tutor: Jim Andersén Title: Internet, relationships and loyalty – Best praCtice foR the bankMarket Purpose: The study aims to explain how banks use electronic customer relationship management, eCRM, to create loyal customers. LÄS MER

  5. 10. The Use of eCRM to Enhance Customer Relationship : The Case of Toyota Mahanakorn

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Mingruedee Mettagarunagul; Pensiri Puengprakiet; [2011]
    Nyckelord :Electronic Customer Relationship Management eCRM ; CRM technology; eCRM key factors; Key factors; impact of eCRM; eCRM performance; eCRM concept; eCRM key factor relationship; eCRM practice;

    Sammanfattning : Many organizations are familiar with using CRM (Customer relationship management) to manage and enhance the customer relationship. Good customer relationship can bring great benefits and a competitive advantage to organization. LÄS MER