Sökning: "fortbildning i teknik"

Visar resultat 21 - 25 av 67 uppsatser innehållade orden fortbildning i teknik.

  1. 21. Teknikundervisning i skolans tidigare år : En undersökning av lärares attityd i förhållande till ämnet teknik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektroteknik, matematik och naturvetenskap

    Författare :Amanda Magnil; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka lågstadielärares attityd i förhållande till ämnet teknik. Utgångspunkten för arbetet är en kvalitativ undersökning baserad på intervjuer med lärare i låg- och mellanstadieklasser i Sverige. Analys har skett med stöd av den fenomenografiska metoden. LÄS MER

  2. 22. Engelskundervisning och digitala verktyg : En kvantitativ studie om lärares användning av digitala verktyg i sin engelskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Skarrie Noa; [2020]
    Nyckelord :Digital tools; English; digital technology; technology; computer in school; Digitala verktyg; engelska; digital teknik; teknik; dator i skolan;

    Sammanfattning : Tidigare studier har granskat vilka svårigheter lärare har med integrering av digitala verktyg i sin undervisning. Studierna visar att många lärare som ofta använder sig av modern teknik utanför skolan och kan hantera det på hemmaplan, inte vet hur det ska användas som ett pedagogiskt och didaktiskt verktyg. LÄS MER

  3. 23. Skapandeprocesser i kreativa gymnasiet LBS (En kvalitativ studie om lärares uppfattningar)

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nadia Jahangiri; [2019]
    Nyckelord :Digitala verktyg; kreativa gymnasiet LBS; kvalitativa intervjuer; lärande skapandeprocessen;

    Sammanfattning : Skapandeprocesser i kreativa gymnasiet LBSDen här studien är en kvalitativ intervjustudie som undersöker lärares uppfattning av lärande ikreativa gymnasiet LBS (Ljud och Bild Skolan). Undersökningen har som utgångspunkt i hurlärare använder sig av olika metoder och uppläggning i sin undervisning för att motivera eleverna i sina kreativa skapandeprocesser. LÄS MER

  4. 24. Införandeav programmering i grundskolan : - ett multiintressentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Camilla Hoff; [2019]
    Nyckelord :programming; digitization; ICT in education; competence development; high school; elementary school; programmering; digitalisering; IKT i undervisning; kompetensutveckling; högstadium; grundskola;

    Sammanfattning : As the world changes, the European Parliament   and the Swedish Government have decided to digitize the school system. The   implementation of digitalization in the Swedish school system is supposed to   take place in a short period of time. LÄS MER

  5. 25. ” Här gäller det att hänga med." : Om integration av hållbar utveckling i svenska grundskolansteknikämne

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Eva Mullins; [2019]
    Nyckelord :Technology; subject; lower secondary school; sustainable development; sustainability; interview; survey; training; applied sustainability; topic; sustainable development goals; SDG; Teknik; teknikämnet; grundskola; hållbar utveckling; hållbarhet; intervju; enkät; fortbildning; tillvägagångssätt; praktisk hållbarhet; ämnesområde; globala målen; 200 timmar teknik;

    Sammanfattning : Tekniken är ett skolämne i förvandling med en ökade komplexitet i allmänhet och ökat fokus på mångfacetterad hållbar utveckling i synnerhet. Denna studie syftar till att undersöka hur lärare framhåller att hållbar utveckling integreras i grundskolans teknikämne. LÄS MER