Sökning: "grön positionering"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden grön positionering.

  1. 1. Evaluation of the Industrial Feasibility of Hydrogen Production with Small Modular Reactors : With insights from a case study in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Elias Ljunggren; [2023]
    Nyckelord :Small Modular Reactors; SMR; Hydrogen; Levelized Cost of Hydrogen; Hydrogen Purchase Agreement; Små Modulära Reaktorer; SMR; Vätgas; Utjämnad Kostnad för Vätgas; Vätgasköpavtal;

    Sammanfattning : This report conducts an in-depth examination of the potential for Small Modular Reactor (SMR)-based hydrogen production in Sweden's emerging nuclear market. Aligned with Sweden's ambitious targets of achieving carbon dioxide neutrality by 2045 and transitioning its steel and industry sectors to fossil-free production by 2035, the report explores the unique value proposition that a focal company can offer. LÄS MER

  2. 2. Att särskilja sig genom grön marknadsföring : en flerfallstudie på modebranschen

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Adrian Cicek; Alexander Wallin; [2022]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; marknadskommunikation; AIDA-modellen; positionering legitimitet;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har den gröna marknadsföringen blivit allt vanligare, det beror på att konsumenter har blivit medvetna om klimatförändringar som modeindustrin står för. Modeföretagen har stor påverkan på klimatet samtidigt som konsumtion av kläder har ökat den senaste tiden. LÄS MER

  3. 3. Fretting in Wind Power Pitch Bearings: Micro-Slip Experiments and Bearing Test Rig Design

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Román De La Presilla; [2020]
    Nyckelord :Fretting; Pitch Bearing; Lubrication.; Fretting; Rotorbladslager; Smörjning;

    Sammanfattning : Wind power is the fastest-growing form of green energy production in Europe, today accounting for 15% of the total power demand with 100.000 turbines installed. LÄS MER

  4. 4. Is fat the new skinny? : A study on weight and perception of models in green marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Oskar Wagrelius; Sara Eriksson; [2018]
    Nyckelord :Green marketing; brand positioning; brand personality traits; green products; attractiveness; sales; purchase propensity; warmth; competence; weight; model; thin; overweight; obesity; ecological; environmentally friendly; Grön marknadsföring; varumärke; positionering; varumärkespersonlighet; gröna produkter; attraktivitet; köpbenägenhet; konsumentbeteende; värme; kompetens; modell; vikt; övervikt; smal; ekologiskt; miljövänlig;

    Sammanfattning : Title: Is fat the new skinny? A study on weight and perception of models in green marketing. Date: 2018-05-22 Level: Bachelor Thesis in International Marketing Author: Oskar Wagrelius & Sara Eriksson Supervisor: Ulf Aagerup Problem formulation: How does the perceived weight and warmth/competence of a model in green marketing affect sales through perceived greenness and attractiveness? Purpose: The purpose of this study is to increase the knowledge, for brands being green, about how the choice of models in their advertisement will impact the brand's perception and affect greenness, attractiveness, and sales. LÄS MER

  5. 5. An accessible grocery store for low vision customers : Human-centered design of a universal shopping solution, with a focus on people with low vision

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Johan Pihl; [2018]
    Nyckelord :industrial design engineering; human-centered design; universal design; inclusive design; grocery store; visually impaired; low vision; user interface design; smartphone; teknisk design; människocentrerad design; universell design; inkluderande design; mataffär; synskadad; synsvag; användargränssnitt; smartphone;

    Sammanfattning : Around one percent of the Swedish population is defined as visually impaired and ten percent of them are classified as blind (Funka, n.d.; SRF, 2017a). A study shows that the prevalence of nearsightedness will increase to around half the population in the world in 2050 (Holden et. LÄS MER