Sökning: "greenwash"
Visar resultat 11 - 15 av 31 uppsatser innehållade ordet greenwash.
11. Perceived Greenwashing: A Study of Attitudes
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The purpose of this thesis is to explore how brand attitude relates to perceived greenwashing. Brand attitude is connected to the attitude towards the advertiser and perceived greenwash from consuming green advertisement is directly related to the attitude towards that ad, it becomes relevant to explore how brand attitude influences perceived greenwash. LÄS MER
12. Sustainability and Profitability in Sweden : A Quantitative Study of Swedish Firms
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The public's interest and awareness in sustainable options is growing, resulting in a higher demand for high levels of sustainability in companies. Therefore, the question whether there is a profit to be made from being sustainable is becoming increasingly more relevant. LÄS MER
13. Kan företag bidra till en hållbar konsumtion? En fallstudie om företagens externa kommunikationsstrategier
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Studien besvarar vilka typer av kommunikationsstrategier som är mest relevanta för att företag ska kunna påverka och förmedla kunskap om hållbar konsumtion. Studien utgår från signalteori och informationsasymmetri för att tydligt visa vilka strategier som är bäst för företag att använda sig av för att kommunicera externt. LÄS MER
14. Grön IT i en svensk kommun : Realiseringen, motivationsfaktorerna samt styrdokumentens roll
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : IT står för 2 % av det globala utsläppet av koldioxid vilket kan jämställas med utsläppet från flygindustrin. Trots det, och ihop med det externa tryck från samhället att arbeta mer hållbart, har majoriteten av Sveriges kommuner inte en strategi för hållbar IT. LÄS MER
15. Social Media as a new Mass Media tool for environmental consciousness; Case study of social media campaign #Kohälsa by Skånemejerier.
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/HumanekologiSammanfattning : If people understand how social media works, as an important new element of mass media, they can use social media advertising and social network strategies as a tool for helping environmental awareness in societies and communities. Social media can work as a tool to help consumers and companies detect when companies use greenwashing in their campaigns and in the information delivered about their products and services, to consumers and communities. LÄS MER