Sökning: "handel tjänster"

Visar resultat 1 - 5 av 199 uppsatser innehållade orden handel tjänster.

  1. 1. Freedom in the Digital Age - VAT challenges from data as currency and the platform economy

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :André Dammert; [2023]
    Nyckelord :Value Added Tax VAT ; e-commerce; Bitcoin; Data as Currency; Platform Economy; Natural Rights; Public Choice; Governing the Commons; New Institutionalism; Law and Political Science;

    Sammanfattning : 2000-talet har introducerat nya sätt att bedriva e-handel, med plattformsekonomin som suddar ut gränserna för vilken person som tillhandahåller tjänster från ett mervärdesskatteperspektiv. Bitcoin har blivit pengar för internetåldern. LÄS MER

  2. 2. Tillit vid e-handel av tjänster - påverkande faktorer och designprinciper

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Lara Hinz; Lovisa Lövgren; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tillit är en avgörande faktor för att främja användning och tillämpning av e-handel. Genom att skapa en tillitsfull relation mellan kunden och leverantören ökar möjligheterna för lojala kunder. Tillit inom e-handel av varor uppnås genom flera faktorer, däribland tydlig struktur och konsekvent design. LÄS MER

  3. 3. Revisorns roll i familjeföretag : en studie ur familjeföretagens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Julia Holmstrand; Klara Kälström; Maja Johansson; [2023]
    Nyckelord :Audit; family business; auditor s role; agency theory; stewardship theory; Revision; familjeföretag; revisorns roll; agentteorin; stewardshipteorin;

    Sammanfattning : Familjeföretag är en av de vanligaste företagskonstellationerna i Sverige och kan ställas inför unika utmaningar. Att vara ett familjeföretag innebär att det i många fall finns komplexa familjerelationer i företaget och att det kan vara svårt att skilja på privat- och arbetsliv. LÄS MER

  4. 4. Förväntningsgap mellan medarbetare och chefer : En kvalitativ studie i en lågkostnadsorganisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Zarmina Alizada; Hamse Sherif; Sam Hagström; [2023]
    Nyckelord :Low cost; expectations; expectation gap; executive management; low-price; low-cost superiority; Lågkostnad; förväntningar; förväntningsgap; chefers hantering; lågpris; kostnadsöverlägsenhet;

    Sammanfattning : Utöver kundernas förväntningar på produkter och tjänster är det också viktigt att ta hänsyn till medarbetarnas förväntningar på chefer och arbetsmiljö. Författarna analyserar hur dessa förväntningar påverkar medarbetarnas motivation, arbetsprestationer och arbetstillfredsställelse samt hur ledningen kan minska förväntningsgapet och de potentiella konsekvenserna. LÄS MER

  5. 5. Påverkan av användarrecensioner på konsumentens beslutsprocess : En studie baserat på en kvantitativ undersökning om hur användarrecensioner påverkar konsumenters beslutsprocess vid val av produkter och tjänster online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Reveman Felix; Leo Listerman; [2023]
    Nyckelord :User reviews; Consumer decision-making process; Purchase decisions; Marketing; Consumer behavior; E-commerce; Customer satisfaction; Användarrecensioner; Konsumenters beslutsprocess; Köpbeslut; Marknadsföring; Konsumentbeteende; E-handel; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker användarrecensioners påverkan på konsumenters beslutsprocess vid köp av produkter eller tjänster och faktorer som påverkar förtroendet för dessa recensioner. Studien visar att användarrecensioner har en betydande inverkan på konsumenters köpbeslut, med subjektiva normer och upplevd beteendekontroll som viktiga faktorer i beslutsprocessen. LÄS MER