Sökning: "hur ska vi kommunicera med"

Visar resultat 21 - 25 av 386 uppsatser innehållade orden hur ska vi kommunicera med.

  1. 21. Organiserande syften i praktiken : En studie om införlivandet av den didaktiska modellen organiserande syften i en lärares arbete med lärandeprogression i NO-undervisningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Karlsson; Mikaela Påfvels; [2022]
    Nyckelord :Action research; didactic models; early elementary years; learning progres-sion; natural science education; organizing purposes; Aktionsforskning; didaktiska modeller; lågstadiet; lärandeprogression; NO-undervisning; organiserande syften;

    Sammanfattning : In educational research to date, many studies have tried to explain how to reduce the gap between theory and practice in science education. Parts of this research have been conducted through the medium of didactic models. LÄS MER

  2. 22. Social hållbarhet förutsätter human arkitektur : Om att gestalta för social hållbarhet i städer

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Maja Hägg; [2022]
    Nyckelord :Social sustainability; architecture; urban planning; consultation; politics.; Social hållbarhet; arkitektur; stadsplanering; samråd; politik;

    Sammanfattning : ”Att inte se varandra någonsin, det är det som är det farliga för ett samhälle” –  (efter Per Svensson, Expressens dåvarande kulturredaktör, 2006)1 Staden uppfattas av de flesta som en tät bebyggelse med strukturer och former som skapar den miljö många av oss lever i idag. Grunden till att staden är så populär och befolkad beror på att vi vill vara närvarande där saker och ting sker. LÄS MER

  3. 23. Ambulanspersonalens erfarenhet av att samverka med polis och räddningstjänst i skadeområde : En integrativ litteraturstudie

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Jeanette Holberg; Niklas Thomasson Sjöblom; [2022]
    Nyckelord :Collaboration; ambulance service; police; rescue service; accident site; ambulance incident command; Samverkan; ambulans; ambulanssjuksköterska; polis; räddningstjänst; skadeområde; sjukvårdsledning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vid en allvarlig händelse krävs det att ambulanssjukvården, räddningstjänsten och polisen samverkar för att nå bästa möjliga utfall vid arbetet i skadeområdet. Arbetet i skadeområdet styrs av tydliga föreskrifter och rutiner. LÄS MER

  4. 24. Diskursiva konflikter i remissvar avseende samtyckeslagstiftning : Problemrepresentationer och dess diskursiva effekter för samhälle och individ

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Kriminologiska institutionen

    Författare :Jesper Ollila; Erika Öström; [2022]
    Nyckelord :våldtäkt; rättssäkerhet; samtycke; diskurs; subjekt; makt; WPR; remiss; problemrepresentation; normer; feminism; konflikt;

    Sammanfattning : I denna studie vill vi belysa och undersöka de diskurser som finns inom de olika remissvarenpå betänkandet Ett starkare skydd för den sexuella integriteten, SOU 2016:60. Frågorna viställer oss gäller hur och vilka problem som konstrueras inom remissvaren gällande förslagettill samtyckeslagstiftningen? Vilka diskursiva konflikter som återfinns inom dessa? Hurkonstrueras lagförslagets effekter diskursivt? Med avstamp i Foucaults teorier om makt ochdiskurser samt What´s the Problem Represented to be som metodologisk inriktning undersökshur instanser med makt ser på lagförslaget. LÄS MER

  5. 25. Problemlösning med fokus på process eller resultat : En analys av digitala läromedel för årskurs 3, med fokus på problemlösningsuppgifter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Linda Hult; Anna Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Digitala läromedel; problemlösning; problemlösningsförmåga; interaktion; matematikundervisning; innehållsanalys; årskurs 3;

    Sammanfattning : Vårt samhälle blir mer och mer digitaliserat, vilket också visar sig i skolans värld. Med digitaliseringens framfart blir det vanligare med digitala läromedel som kompletterar eller ersätter de analoga. Tekniken kan bidra till och möjliggöra en omvandling av undervisningen samt elevernas inlärningsprocess. LÄS MER