Sökning: "innehållsmarknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade ordet innehållsmarknadsföring.

  1. 16. Kampen om hjälp : En kvalitativ undersökning om hur hjälporganisationer kan skapa en donationsvana hos Millennials

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Mira Henningsson; Ewa Kuczynska; [2017]
    Nyckelord :Millennials; innovative marketing; non-profit; charity; aid organizations; content marketing; relationship marketing; visual marketing; targeting; interactional model; cool; creative marketing; Millennials; hjälporganisationer; marknadsföring; välgörenhet; välgörenhetsorganisationer; innehållsmarknadsföring; relationsmarknadsföring; kontextmarknadsföring; innovationer; visuell marknadsföring; varumärkesassociationer; nyhetsrelevant; rationella budskap; autencitet; kändisar; engagemang; attribut; kommunikationskanaler; repititiva budskap; emojis; nyckelfaktorer;

    Sammanfattning : Millennials are not as committed to charity as the generations before them. Millennials have also been proven very difficult to attract, which is problematic since Millennials are the future donors’ charity organizations must depend on. LÄS MER

  2. 17. Content Marketing’s effect on customer engagement

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :John Denham-Smith; Pontus Harvidsson; [2017]
    Nyckelord :Content marketing; customer engagement; social media; consumer engagement; digital marketing; brand engagement; Innehållsmarknadsföring; content marketing; kundengagemang; sociala medier; digital marknadsföring; varumärkesengagemang.;

    Sammanfattning : The marketing landscape is changing, with the focus shifting from traditional marketing methods towards digital marketing. Enterprises must realize the importance of this new paradigm to not risk falling behind competitors. The new paradigm focuses on customer relationships and trying to attract and create loyal customers. LÄS MER

  3. 18. Framtidens marknadsföring : En kvalitativ studie om hur B2B-företag definierar och tillämpar content marketing i digital marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Petra Wester; [2017]
    Nyckelord :Content marketing; Digital content marketing; B2B; Marketing; interview analysis; Innehållsmarknadsföring; content marketing; B2B content marketing; marknadsföring; traditionell marknadsföring;

    Sammanfattning : This study has been conducted with an aim to examine how employees working at B2B companies in Umeå understand, and describe the ever changing strategy of content marketing whilst at the same time analysing how said companies utilise the strategy on their own websites. Another aim of this study is to determine whether content marketing is used differently depending on the companies size and reach. LÄS MER

  4. 19. Marknadsföringslagens tillämplighet vid innehållsmarknadsföring

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jessica Lindmark; Fanny Lundqvist; [2017]
    Nyckelord :Rättsvetenskap; marknadsföringslag; innehållsmarknadsföring; reklam på sociala medier; annonsmarkering i sociala medier;

    Sammanfattning : I dagens samhälle återfinns ett brett spektrum av medier, samtliga olika typer av forum där läsaren utsätts för både redaktionell text och marknadsföring. De traditionella medierna för bland annat nyhetsexponering som exempelvis radio, tv och dagspress har idag kompletterats med ett antal digitala sociala medier. LÄS MER

  5. 20. Att bygga kundrelationer i en digital värld : En kvalitativ studie om hur företag kommunicerar på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Frida Simonato; Louise De Groot; [2016]
    Nyckelord :Relation; sociala medier; kommunikation; varumärke; Instagram; Facebook; företag; Ving; publik;

    Sammanfattning : Framväxten av sociala medier har kommit och få en viktig funktion i dagens medielandskap.  Att sociala medier har gjort det möjligt för företag att vara tillgängliga där konsumenterna redan är har gjort sociala medier till en naturlig kanal för marknadskommunikation. LÄS MER