Sökning: "innehållsmarknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade ordet innehållsmarknadsföring.
16. Kampen om hjälp : En kvalitativ undersökning om hur hjälporganisationer kan skapa en donationsvana hos Millennials
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Millennials are not as committed to charity as the generations before them. Millennials have also been proven very difficult to attract, which is problematic since Millennials are the future donors’ charity organizations must depend on. LÄS MER
17. Content Marketing’s effect on customer engagement
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The marketing landscape is changing, with the focus shifting from traditional marketing methods towards digital marketing. Enterprises must realize the importance of this new paradigm to not risk falling behind competitors. The new paradigm focuses on customer relationships and trying to attract and create loyal customers. LÄS MER
18. Framtidens marknadsföring : En kvalitativ studie om hur B2B-företag definierar och tillämpar content marketing i digital marknadsföring
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : This study has been conducted with an aim to examine how employees working at B2B companies in Umeå understand, and describe the ever changing strategy of content marketing whilst at the same time analysing how said companies utilise the strategy on their own websites. Another aim of this study is to determine whether content marketing is used differently depending on the companies size and reach. LÄS MER
19. Marknadsföringslagens tillämplighet vid innehållsmarknadsföring
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I dagens samhälle återfinns ett brett spektrum av medier, samtliga olika typer av forum där läsaren utsätts för både redaktionell text och marknadsföring. De traditionella medierna för bland annat nyhetsexponering som exempelvis radio, tv och dagspress har idag kompletterats med ett antal digitala sociala medier. LÄS MER
20. Att bygga kundrelationer i en digital värld : En kvalitativ studie om hur företag kommunicerar på sociala medier
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Framväxten av sociala medier har kommit och få en viktig funktion i dagens medielandskap. Att sociala medier har gjort det möjligt för företag att vara tillgängliga där konsumenterna redan är har gjort sociala medier till en naturlig kanal för marknadskommunikation. LÄS MER