Sökning: "intern IT kund"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden intern IT kund.

  1. 1. Optimal Distinct Persona : En fallstudie om internt utvecklade personas och teorin optimal distinctiveness applicerat på personametoden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emil Pettersson; Moa Ringblad; Amanda Krjukoff; [2022]
    Nyckelord :Persona; optimal distinctiveness; fashion industry; clothing company; social identity theory; case study; attributes; adaptation; optimal distinct persona; target group; Persona; optimal distinctiveness; modebranschen; klädföretag; social identity theory; fallstudie; attribut; anpassning; optimal distinct persona; målgrupp;

    Sammanfattning : Personas är något som används av företag idag inom en mängd branscher och däribland modebranschen. Det används för att skapa en bild av sin kund och rikta sig mot en tydlig målgrupp. LÄS MER

  2. 2. Kundvärde ur ett helhetsperspektiv vid en kundanpassad produkt : En explorativ fallstudie av kundvärde och värdeskapande ur ett helhetsperspektiv vid kundanpassade produkter.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ebba Nelzén; Matilda Kågebrand Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Customer value; customized products; value creation; holistic perspective; performance measurement; 3D Printing; Kundvärde; kundanpassade produkter; värdeskapande; helhetsperspektiv; prestationsmätning; 3D Printing;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Värdeskapande och att skapa värde har länge varit omtalade fenomen inom företagsekonomisk litteratur. Betydelsen och innebörden av begreppet värdeskapande har dock skiftat från att handla om intern eliminering av icke-värdeskapande aktiviteter till att handla om att skapa värde för kund. LÄS MER

  3. 3. Digitaliseringens effekt på arbetssätt och förtroende inom banksektorn - en kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Oscar Gustin; Reza Nematbakhsh; [2020]
    Nyckelord :qualitative study; digitalization; bank; trust; risk and uncertainty; kvalitativ studie; digitalisering; banksektorn; förtroende; risk och osäkerhet;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie som grundas i ett socialkonstruktivistiskt synsätt. Syftet med denna studie är att analysera hur arbetssätt har förändrats och hur medarbetare inom banksektorn ser på digitaliseringens påverkan på kundernas förtroende samt hur risk och osäkerhet spelar in som en faktor i detta. LÄS MER

  4. 4. Challenges with Successful Marketing : A study to identify challenges and opportunities with introducing services of value-added-sales to customers within the prevailing steel manufacturing industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Amanda Edlund; Evelynne Geiger; [2020]
    Nyckelord :Marketing strategies; steel manufacturer; value-added-sales; upgrading a customer; product-based; service-oriented; marketing; sales performance; communication.; Marknadsföringsstrategi; ståltillverkare; mervärdesförsäljning; uppgradering av kund; produktbaserad; serviceorienterad; marknadsföring; försäljningsutveckling; kommunikation.;

    Sammanfattning : Marketing is an essential part of the overall organization when it comes to introducing a company’s new offerings to the market. Therefore, customers need to be informed and aware of the company’s entire portfolio to be able to make correct decisions that benefit them. LÄS MER

  5. 5. Mänskliga och sociala framgångsfaktorer för att uppnå en positiv förändringsprocess vid införande av affärssystem : En fallstudie av en kund–systemimplementatörsrelation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sara Åsberg; [2019]
    Nyckelord :Affärssysteminförande; förändringsprocess; förändringsledning; användarmotstånd;

    Sammanfattning : Organisationer och företag arbetar dagligen med förändring av verksamheten för att hålla sig fortsatt konkurrenskraftiga. Organisationer använder idag affärssystem för att effektivisera processer och minska kostnader. LÄS MER