Sökning: "intern IT kund"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden intern IT kund.
1. Optimal Distinct Persona : En fallstudie om internt utvecklade personas och teorin optimal distinctiveness applicerat på personametoden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Personas är något som används av företag idag inom en mängd branscher och däribland modebranschen. Det används för att skapa en bild av sin kund och rikta sig mot en tydlig målgrupp. LÄS MER
2. Kundvärde ur ett helhetsperspektiv vid en kundanpassad produkt : En explorativ fallstudie av kundvärde och värdeskapande ur ett helhetsperspektiv vid kundanpassade produkter.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Värdeskapande och att skapa värde har länge varit omtalade fenomen inom företagsekonomisk litteratur. Betydelsen och innebörden av begreppet värdeskapande har dock skiftat från att handla om intern eliminering av icke-värdeskapande aktiviteter till att handla om att skapa värde för kund. LÄS MER
3. Digitaliseringens effekt på arbetssätt och förtroende inom banksektorn - en kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Detta är en kvalitativ studie som grundas i ett socialkonstruktivistiskt synsätt. Syftet med denna studie är att analysera hur arbetssätt har förändrats och hur medarbetare inom banksektorn ser på digitaliseringens påverkan på kundernas förtroende samt hur risk och osäkerhet spelar in som en faktor i detta. LÄS MER
4. Challenges with Successful Marketing : A study to identify challenges and opportunities with introducing services of value-added-sales to customers within the prevailing steel manufacturing industry
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Marketing is an essential part of the overall organization when it comes to introducing a company’s new offerings to the market. Therefore, customers need to be informed and aware of the company’s entire portfolio to be able to make correct decisions that benefit them. LÄS MER
5. Mänskliga och sociala framgångsfaktorer för att uppnå en positiv förändringsprocess vid införande av affärssystem : En fallstudie av en kund–systemimplementatörsrelation
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Organisationer och företag arbetar dagligen med förändring av verksamheten för att hålla sig fortsatt konkurrenskraftiga. Organisationer använder idag affärssystem för att effektivisera processer och minska kostnader. LÄS MER