Sökning: "jobba i team"

Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden jobba i team.

  1. 1. ”Det är väldigt roligt att jobba med någon som brinner, annars är det risk att slockna själv”: : En studie om kollegialt lärande i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Linda Andersson; [2024]
    Nyckelord :Children’s learning and development; collegial learning; leadership role; nannies; preschool teachers; professional development; systems theory; Barns lärande och utveckling; barnskötare; förskollärare; kollegialt lärande; ledanderoll; professionellutveckling; systemteori;

    Sammanfattning : Kollegialt lärande är en metod där arbetslaget definierar problem och utmaningar i den egna praktiken i ett professionsutvecklande syfte. Föreliggande studie fokuserar på kollegialt lärande i arbetslaget i förskolan där samarbetet mellan förskollärare och barnskötare är av stor betydelse. LÄS MER

  2. 2. Utforskning av styrkor och svagheter med par-, mobb- och soloprogrammering inom nyutveckling och förvaltning : En fallstudie på Trafikverket

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Simon Kvarnström; Jesse Vähäjylkkä; [2024]
    Nyckelord :Pair programming; Mob programming; Solo programming; Parprogrammering; Mobbprogrammering; Soloprogrammering;

    Sammanfattning : Bakgrund Parprogrammering och mobbprogrammering är samarbetsinriktade programutvecklingstekniker där utvecklare arbetar tillsammans för att lösa problem. Fördelarna inkluderar förbättrad kodförståelse, minskad defektfrekvens och kunskapsöverföring. Mobbprogrammering involverar en hel grupp av programmerare som samarbetar med samma kod. LÄS MER

  3. 3. Likheter och skillnader mellan lokalt och centralt anställda specialpedagoger i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Veronica Lindgren; Ingeborg Andersen; [2023]
    Nyckelord :arbetsuppgifter; centralt team; förskola; kompetens; lokal specialpedagog; specialpedagog.;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande examensarbete är att synliggöra likheter och skillnader i specialpedagogens arbetsuppgifter i förskolan, utifrån om en specialpedagog är anställd i ett centralt team eller är knuten till särskilda förskolor. Den teoretiska förankringen utgår från professionsteori och systemteori. LÄS MER

  4. 4. Ger hybridarbete det bästa av två världar? : En fallstudie om ledarskapsstrategier för att gifta ihop effektivitet och välmående

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Linnéa Stålnacke; Erika Johansson; [2023]
    Nyckelord :transformative leadership; situationally adapted leadership; hybrid workplace; remote work; open office landscape; communication; trust; social support; transformativt ledarskap; situationsanpassat ledarskap; hybrid arbetsplats; distansarbete; öppna kontorslandskap; kommunikation; förtroende; socialt stöd;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Covid-19 innebar att många företag blev tvingade till att införa arbete på distans. Kontorslandskapen ekade tomma och många chefer stod inför en stor utmaning – att leda på distans. LÄS MER

  5. 5. När det otänkbara händer – vilket stöd finns det för dina anhöriga?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Julia Måg; Lina Svanlund; [2023]
    Nyckelord :Relatives; close family; severe accident; disaster; information; Anhöriga; allvarlig olycka; katastrof; information;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva forskningen som finns avseende informationsflöde, erfarenheter och upplevelser av anhöriga som grupp när en närstående drabbas av en allvarlig, livsomvälvande eller livshotande olycka eller katastrof. Studien har gjorts genom en scopingreview där fem databaser har genomsökts för att få en överblick av relevant forskning. LÄS MER