Sökning: "köpmönster internet"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden köpmönster internet.
1. Expansion av e-handelsverksamhet i detaljhandeln : En studie om utmaningar och framgångsfaktorer
Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskapSammanfattning : I vårt allt mer digitaliserade samhälle har internet fått en central roll, och har förändrat många aspekter i vårt vardagsliv. Ett av de områden som påverkats starkt av denna utveckling, är den svenska detaljhandelns e-handelsmarknad. LÄS MER
2. User centered analysis of customer behaviours in the fast moving consumer goods sector
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : As digital solutions become a more integrated part of peoples’ everyday life, their purchasing patterns are changing. Today it is easier to research products and purchases can be performed anytime, anywhere. The change is apparent in most retail sectors but not as much in the fast moving consumer goods sector. LÄS MER
3. 2011 års ändring av kreditupplysningslagen. En studie om kreditupplysningens utveckling och gränsen för personlig integritet
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Hösten 2006 lanserade företaget Ratsit en ny tjänst på Internet. Tjänsten innebar att personer gratis och anonymt kunde kontrollera vad deras grannar, kollegor och bekanta tjänade. Uppgifterna lämnades dessutom ut utan att de berörda någonsin fick vetskap om att en kreditupplysning hade lämnats ut. LÄS MER
4. FÖRÄNDRAS KÖPMÖNSTRET PÅINTERNET JÄMFÖRT MED BUTIK? : en studie av resebyrån Ticket
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker köpmönster och lojalitetsnivåer hos Tickets kunder på Internetjämfört med butik och hur det har förändrats över tid. Resor är en av de mest frekventa produktersom säljs på Internet i Sverige, därför har vi valt att studera ett företag i resebranschen. LÄS MER
5. Köpbeteende på mogna konsumentmarknader : – En studie av generationerna Y samt 55 plus
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : A segmented market, according to traditional methods, appears increasingly difficult in mature consumer markets. A common explanation is that the mature markets are often characterised by over-supply which results in a great variety of choices for the consumer. LÄS MER