Sökning: "köpmönster internet"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden köpmönster internet.

  1. 1. Expansion av e-handelsverksamhet i detaljhandeln : En studie om utmaningar och framgångsfaktorer

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Nathalie Steen Lagerstam; [2016]
    Nyckelord :e-commerce; e-tail; e-com; ecom; expansion; growing; retail; Sweden; omni; omnichannel; profitability; success factors; challenges; seamless; customer focus; cost effectiveness; change management; cannibalism; cannibalization; retail channels; e-handel; e-handelsexpansion; utveckling av e-handel; omni; omnikanalhandel; omnichannel; detaljhandel; detaljhandelsmarknaden; detaljhandeln; e-tail; e-com; lönsamhet genom e-handel; framgångsfaktorer; utmaningar; praxis; metoder; lönsamhet; digitalisering; detaljhandelns framtid; Sverige; sömlös köpupplevelse; kundfokus; kostnadseffektivitet; motståndshantering; kannibalisering; integrering; försäljningskanaler; förändringsmotstånd;

    Sammanfattning : I vårt allt mer digitaliserade samhälle har internet fått en central roll, och har förändrat många aspekter i vårt vardagsliv. Ett av de områden som påverkats starkt av denna utveckling, är den svenska detaljhandelns e-handelsmarknad. LÄS MER

  2. 2. User centered analysis of customer behaviours in the fast moving consumer goods sector

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Caroline Schouenborg; Sarah Woodhouse; [2016]
    Nyckelord :User-centered design; scenario based design; personas; fast moving consumer goods; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : As digital solutions become a more integrated part of peoples’ everyday life, their purchasing patterns are changing. Today it is easier to research products and purchases can be performed anytime, anywhere. The change is apparent in most retail sectors but not as much in the fast moving consumer goods sector. LÄS MER

  3. 3. 2011 års ändring av kreditupplysningslagen. En studie om kreditupplysningens utveckling och gränsen för personlig integritet

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Emma Nordin; [2011-05-18]
    Nyckelord :Civilrätt; Insolvensrätt; Krediträtt;

    Sammanfattning : Hösten 2006 lanserade företaget Ratsit en ny tjänst på Internet. Tjänsten innebar att personer gratis och anonymt kunde kontrollera vad deras grannar, kollegor och bekanta tjänade. Uppgifterna lämnades dessutom ut utan att de berörda någonsin fick vetskap om att en kreditupplysning hade lämnats ut. LÄS MER

  4. 4. FÖRÄNDRAS KÖPMÖNSTRET PÅINTERNET JÄMFÖRT MED BUTIK? : en studie av resebyrån Ticket

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Aurora Eriksson; Alexandra Anstrell; [2009]
    Nyckelord :Köpmönster; lojalitetsnivå; e-handel;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker köpmönster och lojalitetsnivåer hos Tickets kunder på Internetjämfört med butik och hur det har förändrats över tid. Resor är en av de mest frekventa produktersom säljs på Internet i Sverige, därför har vi valt att studera ett företag i resebranschen. LÄS MER

  5. 5. Köpbeteende på mogna konsumentmarknader : – En studie av generationerna Y samt 55 plus

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Emelie Broman; Niclas Schiller; [2008]
    Nyckelord :Consumer behaviour; Generation Y; Generation 55 plus; Market communication; Segmentation; generation cohorts.; Köpbeteende; Generation Y; Generation 55 plus; Marknadskommunikation; Segmentering; Generations kohorter.;

    Sammanfattning : A segmented market, according to traditional methods, appears increasingly difficult in mature consumer markets. A common explanation is that the mature markets are often characterised by over-supply which results in a great variety of choices for the consumer. LÄS MER