Sökning: "kjell och company"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden kjell och company.
1. Försäljning av sitt livsverk : En kvalitativ studie av entreprenörers upplevelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Försäljning av sitt livsverk - En kvalitativ studie av entreprenörers upplevelser Ämne: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi inriktning revisor och bank, 30 hp Författare: Andreas Petersson och Felix Ottosson Handledare: Kjell Johansson, Jur. Dr i Redovisningsrätt och Universitetslektor i Företagsekonomi Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra till förståelse för vad en bolagsförsäljning kan innebära i form av för- och nackdelar för bolaget och entreprenören själv efter försäljningen samt vad som krävs för att affären ska bli lyckad. LÄS MER
2. Organisationers innovativa lösningar och samarbeten för att fortsätta kunna bedriva sina verksamheter under Covid-19-pandemin. En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Organizations whose activities are affected by the restriction laws due to covid-19 spreading, lose a large part of their incomes. It's not about circumventing the restrictions, it's about innovative solutions that allow them to continue to run their business and create value for customers without risking the spread of covid-19. LÄS MER
3. Predicting Sales with Deep Learning in a Retail Setting
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Product pricing is an always present issue and there are a number of different traditional pricing strategies that can be applied depending on the situation. With an increasing amount of available data, as well as new improved methods to take advantage of this information, companies are presented with the opportunity to become more data driven in their decision making. LÄS MER
4. Logistik och hållbarhetsarbete
M1-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : I dagens samhälle är hållbarhetsarbete en viktig faktor i företagande. Företag och konsumenter är medvetna om att de måste leva hållbart för att erhålla en hållbar framtid. Inom hållbar utveckling brukar man tala om tre olika dimensioner vilket är ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling. LÄS MER
5. Leverantörsrelationer : Svenskt handlande i lågkostnadsländer
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Globaliseringen ökar och företag använder sig i allt större utsträckning av internationella leverantörer. Fördelarna med detta är många, bland annat kan man uppnå kostnadsfördelar och få ett större produktutbud att välja mellan. LÄS MER