Sökning: "kommunikation sponsring"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden kommunikation sponsring.

  1. 1. ”Syns du inte, finns du inte” : Eventmarknadsföring ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Bianka Farkas-Szabó; Johanna Ekberg; Melissa Löfman Nastefski; [2021]
    Nyckelord :Event marketing; customer relationships; brands; sponsorship; communication; experience; evaluation; Eventmarknadsföring; kundrelationer; varumärken; sponsring; kommunikation; upplevelse; utvärdering;

    Sammanfattning : Eventmarknadsföring växer som marknadsföringsform och allt fler företag har börjat inkludera denna i sin marknadsföringsstrategi. Genom interaktiv kommunikation via ett event eller en händelse ligger fokus på skapandet av kundrelationer via det fysiska mötet som ofta anses vara mycket värdefullt. LÄS MER

  2. 2. LYFT - varumärket som startade snusapokalypsen : En kvalitativ studie om varumärket LYFTs marknadsföring ur ett etiskt perspektiv

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Ella Alvin; Linnéa Jarefjäll; [2020]
    Nyckelord :Marknadsföring; tobak; media; ungdomar; reklam;

    Sammanfattning : Den här undersökningen grundar sig i varumärket LYFT och marknadsföringen av deras nikotinpåsar ur ett etiskt perspektiv. Vi ansåg att det skulle vara intressant att få veta mer om hur konsumenterna själva ser på marknadsföringen av LYFT, vilka de riktar sin marknadsföring till och huruvida det är etiskt rätt att marknadsföra en beroendeframkallande produkt med hjälp utav bland annat influencers med en ung följarskara. LÄS MER

  3. 3. Sponsring : En kvalitativ studie om idrottsföreningars arbete kring sponsring, med avgränsning till sporten padel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Frida Litzén; [2020]
    Nyckelord :Sponsring; idrott; sport management; padel; relationsmarknadsföring; engagemang; aktivering; exponering; association; kommunikation; word of mouth;

    Sammanfattning : Syftet i denna uppsats har varit att undersöka hur idrottsföreningar arbetar kring sponsring, där en avgränsning till sporten padel har gjorts. Denna studie har tydligt visat på att en viktig faktor i ett sponsorsamarbete är att skapa en bra relation med sina sponsorer. LÄS MER

  4. 4. Sponsringens nya spelplan : En kvalitativ studie om hur elitidrottssponsorer påverkas av digital kommunikation i arbetet med sponsringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carolina Johnson; Linnea Stark; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; sponsorship process; professional athletes; elite sports; sponsor; digitalization; digital communication; social media; Sponsring; sponsringsprocessen; elitidrott; elitidrottssponsring; sponsor; digitalisering; digital kommunikation; sociala medier;

    Sammanfattning : Elitidrottssponsring är ett kraftfullt marknadsföringsverktyg som företag använder sig av för att generera intresse, engagemang och lönsamhet, där allt mer idag sker i snabbt utvecklande digitala miljöer. Tidigare forskning har identifierat fem steg som utgör sponsringsprocessen, men det har däremot inte beskrivits hur den allt mer påverkande digitala kommunikationen påverkar elitidrottssponsorer i sponsringsprocessen. LÄS MER

  5. 5. Framgångsrika sponsorsamarbeten : En kvalitativ studie om hur sponsorrelationer skapas och bibehålls samt vad som gör ett sponsorsamarbete framgångsrikt

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Christina Norderyd; Gustaf Hedström; [2020]
    Nyckelord :Sponsorsamarbete; sponsring; relationer; kommunikation; framgångsrikt; mål; utvärdering;

    Sammanfattning : De senaste åren har pekat på en uppåtgående trend att investera pengar i sponsring av idrottsföreningar. Sponsring av en idrottsförening är idag ett sätt för företag att marknadsföra sig, samtidigt som det är en viktig inkomstkälla för idrottsföreningarna. LÄS MER