Sökning: "kundrelationer och kommunikation"

Visar resultat 11 - 15 av 105 uppsatser innehållade orden kundrelationer och kommunikation.

  1. 11. Konfigurator-verktygets påverkan på försäljningsprocessen : En kvalitativ studie som fokuserar på försäljningsprocessen samt kundrelationerna

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :William Sandenäs; Jonathan Hägglund; [2022]
    Nyckelord :Konfigurator-verktyg; Digitalisering; Försäljningsprocess; Effektivitet;

    Sammanfattning : Under de senaste två decennierna har digitaliseringens närvaro blivit allt mer påtaglig och idag är den en viktig del i försäljningsprocessen. Ett vanligt digitalt verktyg som ofta används i samband med försäljning är konfiguratorer. LÄS MER

  2. 12. Hållbarhet - trendigt säljord eller viktigt budskap?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Linus Johnsson; [2022]
    Nyckelord :Social media-marknadsföring; Instagram; hållbarhet; kommunikation; grönmålning; slow fashion;

    Sammanfattning : Using sustainability claims as a sales pitch is starting to be the new norm, even though some products aren’t even close to being environmentally friendly. Marketers are exploiting the consumers lack of knowledge in sustainability as a way to convince them that their products are a good choice, especially in the fashion industry. LÄS MER

  3. 13. Syns man inte så finns man inte : En studie om hur småföretag använder sociala medier som marknadsföringskanal för att leda kunden till den fysiska butiken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Nohad Salame; Frida Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Social media marketing; social media; AIDA-model; marketing communication; relationship marketing; WOM; eWOM; small business marketing; interaction;

    Sammanfattning : Dagens digitala teknologi och sociala medier har alltmer satt sin prägel inom handeln och detta beror främst på att majoriteten människor idag har en smartphone där man ständigt är uppkopplad och aktiv inom sociala medier. Sociala medier används idag även av de flesta handelsföretag inom detaljhandeln och fungerar som en plattform där man kan nå ut till en större och bredare publik. LÄS MER

  4. 14. Fastighetsmäklaren skapande av förtroende i kundmöten och kommunikationens betydelse i bostadsaffärer : En studie som belyser språkbarriärer inom fastighetsmäklarbranschen 

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Olivia Kultanen; Yasmine Osman Touamria; [2022]
    Nyckelord :Real estate agents; broker; trust; customer relations; housing deal; language barriers; successful communication; Fastighetsmäklare; mäklare; förtroende; kundrelationer; bostadsaffär; språkbarriärer; framgångsrik kommunikation;

    Sammanfattning : Title: The real estate agent’s creation of trust in customer meetings and the importance of communication in housing deals - A study that highlights language barriers in the real estate industry. Subject: Real Estate Science, Bachelor Thesis 15 credits Authors: Olivia Kultanen & Yasmine Osman Supervisor: Peter KarpestamDate: Spring term 2022 Aim: The aim of this study is to investigate how real estate agents create trust in customer meetings and what problems that can arise in the sales agreement between the broker and the seller, but also how brokers deal with difficult communication in terms of language barriers. LÄS MER

  5. 15. Mäklarbranschens digitaliseringunder Covid-19 : En kvalitativ intervjustudie om mäklarnas nya digitalarutiner i samband med pandemin

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tolga Mavi; Hashi Lul; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; digital communication; broker; routine; routine theory; Covid-19; digital kommunikation; mäklare; rutin; rutinteori;

    Sammanfattning : Covid-19 innebar nya rutiner för fastighetsmäklarna med ökat krav på användning av digitalkommunikation för att möta kunder och genomföra bostadsaffärer. Eftersomfastighetsmäklarnas intäkter helt löper på försäljningsprovision kan de nya rutinerna medförakonsekvenser för mäklares ekonomiska överlevnad. LÄS MER