Sökning: "kundrelationer och kommunikation"

Visar resultat 6 - 10 av 105 uppsatser innehållade orden kundrelationer och kommunikation.

  1. 6. En unik bransch med kunden i fokus : En kvalitativ studie om relationsbyggande inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ebba Amandusson; Wilma Kling; [2022]
    Nyckelord :Relationship building; Customer relationship; Customer loyalty; Trust; Gender; Relationsbyggande; Kundrelation; Kundlojalitet; Förtroende; Könsroller;

    Sammanfattning : The housing deal is one of the biggest deals made in life where a lot of money and emotions are involved. It is about a special business in which the real estate agent has an important role. The real estate profession is a profession of trust that largely is about building customer relationships. LÄS MER

  2. 7. Det digitala mötet och relationer : En kvalitativ studie om användningen av digitala möten på B2B-marknaden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Holmkvist; Jonathan Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; B2B; Förtroende; Engagemang; Relationer; Kommunikation;

    Sammanfattning : Kontinuerlig förändring är något som representanter på företagsmarknaden ständigt behöver förhålla sig till och marknaden är under påfrestningen av att ständigt behöva anpassa sig. 2020 ställdes världen upp och ner i och med Covid-19-pandemins utbrott och distansarbete vilket har lett att digitala möten mellan företagsrepresentanter på B2B- makrnaden har blivit allt vanligare. LÄS MER

  3. 8. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nawal Aboulazze; Frida Nordström; [2022]
    Nyckelord :Fashion industry; high-end companies; social media; customer relationship; parasocial interaction; digital marketing; sustainability; Modeföretag; exklusiva företag; sociala medier; kundrelation; parasocial interaktion; digital marknadsföring; hållbarhet;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER

  4. 9. Hur fastighetsmäklaren skapat och bevarat förtroendet till sina kunder under covid-19-pandemin : En internationell jämförelse mellan Sverige och Spanien

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Clara Svensson; Louice Eliasson; [2022]
    Nyckelord :Trust; customer relations; communication; real estate agents; business relations; covid-19; lockdown.; Förtroende; kundrelationer; kommunikation; fastighetsmäklare; affärsrelationer; covid-19; nedstängning.;

    Sammanfattning : This research article will explore the effects of how a societal crisis like covid-19 has affected the real estate agent's ability to create and maintain trust in their clients. The real estate agent's job involves meeting a lot of people physically, in the office, at the customer's home, or at viewings. LÄS MER

  5. 10. Tillfällig varubrist i dagligvaruhandeln : Bibehållen kundnöjdhet genom kundfokuserat agerande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Johanna Edlund; Marie Jakobsson; [2022]
    Nyckelord :Varubrist; Dagligvaruhandel; Konsument-missnöje; Kundnöjdhet; Konsumentbeteende; Service recovery; Rättviseteori; Kommunikation; ofrivilligt avbrutna köp;

    Sammanfattning : Varubrist i dagligvaruhandeln har kommit att bli en allt vanligare företeelse som kan skapa problem för såväl butik som konsument. Problematiken har aktualiserats de senaste åren med oförutsedda externa världshändelser, exempelvis Covid-19 pandemin och kriget i Ukraina, vilka har orsakat produktionsproblem samt leveransstörningar. LÄS MER