Sökning: "kundrelationer och kommunikation"

Visar resultat 21 - 25 av 105 uppsatser innehållade orden kundrelationer och kommunikation.

  1. 21. Den digitaliserade revisionsbranschen : En jämförande studie mellan the big four och företagskunder

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Diyar Abdul-Gabar; Kenan Aljovic; [2020]
    Nyckelord :Digitization; digitized utilities; automatization; audit; “the big four”; customer satisfaction; customer relations; legitimacy; competitiveness; confirmability; willingness to change; Digitalisering; digitala verktyg; automatisering; revision; “the big four”; kundnöjdhet; kundrelationer; legitimitet; konkurrenskraft; anpassningsbarhet; förändringsbenägenhet;

    Sammanfattning : Digitization is a global phenomenon that has changed the everyday life, both workwise and privately. Digitization has become a central part in almost everything you do today. New effective methods to provide services have been created with the help of automatization, which has introduced the audit world to a transformation process. LÄS MER

  2. 22. Varumärkens personlighet: En kvalitativ undersökning av relevanta faktorer.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Louisa Plymoth Hjalmarsson; Douglas Svinge; [2020]
    Nyckelord :Brand Personality Scale; Brand Personality; Marketing Mix; 7P Model; Modified Brand Personality scale; Antecedents of brand personality.;

    Sammanfattning : Titel: Varumärkens personlighet: En kvalitativ undersökning av relevanta faktorer. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Douglas Svinge, Louisa Plymoth Hjalmarsson Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Examinator: Maria Fregidou-Malama Datum: 2020 – 05 – 25 Syfte: Då det råder en brist på kvalitativa undersökningar – samt en brist på kunskap angående vilka faktorer som påverkar hur konsumenter upplever en varumärkespersonlighet – anser vi att det är av intresse att med hjälp av en kvalitativ undersökning skapa en djupare förståelse för vilka faktorer som påverkar hur konsumenter upplever en varumärkespersonlighet. LÄS MER

  3. 23. Effekten av virtuella möten : En studie om hur virtuella möten påverkar B2B-relationer

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Kajsa Hilferink; Amanda Sundström; Elin Andersson; [2020]
    Nyckelord :B2B; kundrelationer; förtroende; engagemang; kommunikation; virtuella möten; F2F; icke-verbal kommunikation.;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur påverkar förändring i kommunikation, via virtuella möten,relationsbyggande processer i etablerade B2B-kundrelationer? Syfte: Studien ämnar bidra med ökad förståelse kring hur användningen av virtuella möten, som orsakar förändringar i kommunikationen, påverkar relationsbyggande processer i etablerade B2B-kundrelationer. Vidare syftar studien även till att undersöka hur virtuella mötens avsaknad av icke-verbal kommunikation påverkar kommunikationen, i kontrast till F2F-möten. LÄS MER

  4. 24. "Har ni stoppat kakor i ölet, är ni helt dumma i huvudet?"

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Amanda Knöös; Emmie Lindh; [2020]
    Nyckelord :bryggerier; alkohol; hantverksöl; hantverksbryggerier; mikrobryggerier; nätverk; visuell kommunikation; sociala medier; strategisk kommunikation; varumärke; identitet; lokalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur hantverksbryggerier i Göteborg arbetar med sin externa strategiska kommunikation genom sina nätverk, på sociala medier, med sin grafiska profil samt genom försäljning och distribution. Valet av teman gjordes för att få en helhetsbild av bryggeriernas verksamhet. LÄS MER

  5. 25. Förtroende utan fysiska möten : En kvalitativ flerfallstudie om hur förtroende hos kunder påverkas av fenomenet E-banking

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Matilda Hultberg; Sofia Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Bank; E-banking; trust; loyalty; customer relationship; customer value; Bank; E-banking; förtroende; lojalitet; kundrelationer; kundvärde;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn agerar inom en föränderlig miljö där digitaliseringen driver utvecklingen framåt. Ökad digitaliseringen resulterar i nya direktiv och därmed en stark utveckling av fintech-lösningar. Utvecklingen av fintech har drivit fenomenet E-banking framåt då fler människor genomför sina bankärenden online. LÄS MER