Sökning: "kundrelationer och kommunikation"

Visar resultat 16 - 20 av 105 uppsatser innehållade orden kundrelationer och kommunikation.

  1. 16. Hörs jag nu? : En studie i hur ett plötsligt införande av distansarbete har påverkat kunskapsarbetares upplevelse av effektivitet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :David Forss; Mikael Sörensen; [2021]
    Nyckelord :remote work; efficiency; knowledge workers; communication; distansarbete; effektivitet; kunskapsarbetare; kommunikation;

    Sammanfattning : Som konsekvens av COVID-19 så tvingades organisationer runtom världen att ställa om till distansarbete för att minska smittspridningen. Omställningen genomfördes i hög fart och i denna kontext så har vi utfört en kvalitativ studie hos en fallorganisation för att undersöka hur distansarbetet påverkat deras upplevda effektivitet genom att intervjua medarbetare på en storbank i Sverige. LÄS MER

  2. 17. A Cloud-based Business Process Automation Platform for Customer Interaction : Research, development, integration, deployment and test of a Business Process Automation platform to manage company customer relations through the cloud.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nicola Fiorello; [2021]
    Nyckelord :Business process management; Cloud deployment; Smart customer interaction.; Distribuzione su cloud; Gestione di processi aziendali; Interazione intelligente con i clienti.; Affärsprocesshantering; molndistribution; smart kundinteraktion.;

    Sammanfattning : Customer relationship management is a crucial point of many businesses, and is often characterized by repetitive and monotonous actions carried out by operators. The evolution of technology, in this regard, is leading to a highly multi-channel scenario, where the entire history of interactions between the company and the customer is fragmented across different services and communication tools. LÄS MER

  3. 18. ”Syns du inte, finns du inte” : Eventmarknadsföring ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Bianka Farkas-Szabó; Johanna Ekberg; Melissa Löfman Nastefski; [2021]
    Nyckelord :Event marketing; customer relationships; brands; sponsorship; communication; experience; evaluation; Eventmarknadsföring; kundrelationer; varumärken; sponsring; kommunikation; upplevelse; utvärdering;

    Sammanfattning : Eventmarknadsföring växer som marknadsföringsform och allt fler företag har börjat inkludera denna i sin marknadsföringsstrategi. Genom interaktiv kommunikation via ett event eller en händelse ligger fokus på skapandet av kundrelationer via det fysiska mötet som ofta anses vara mycket värdefullt. LÄS MER

  4. 19. Client Relations on the Digital Workplace : A case study on how the consultant-client relationship is affected by remote work during Covid-19

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :SAMANTHA SIETSES; FERIDE DIKME; [2021]
    Nyckelord :Remote Working; Customer Relations; Consultant-Client Relationship; Digital Workplace; Covid-19; Distansarbete; Kundrelationer; Konsultrelationer; Digital arbetsplats; Covid-19;

    Sammanfattning : During the Covid-19 pandemic, employees all over the world were forced to work from home, meaning that consultants no longer could work physically present with their clients. As the consultant-client relationship is incredibly important for management consulting firms, it is interesting to investigate how these relationships have been impacted by the change and what the implications are for collaboration and performance. LÄS MER

  5. 20. En kundrelations liv på B2B-marknaden : En kvalitativ fallstudie av ett företag inom den svenska träindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Ludvig Larsson; Kasia Kucybala; [2021]
    Nyckelord :The wood industry; B2B; customer relations; relationship marketing; profitability; customer value; Träindustrin; B2B; kundrelationer; relationsmarknadsföring; lönsamhet; kundvärde;

    Sammanfattning : I en värld som präglas av ny teknik, ökad konkurrens och skiftande behov är det viktigt att kunna attrahera sina kunder. Relationsmarknadsföringen fick sitt genomslag på 1970-talet och är idag ett mer frekvent använt begrepp än tidigare. LÄS MER