Sökning: "kvalité företagsekonomi"

Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade orden kvalité företagsekonomi.

  1. 11. Monetära belöningssystem och dess effekter

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Anton Gustafsson; Ann-Sofie Nguyen; [2019]
    Nyckelord :Monetary reward system; motivation; effects; organisation; performance-based salary; bonus; reward; performance; Monetära belöningssystem; motivation; effekter; organisation; prestationsbaserad lön; bonus; belöning; prestation;

    Sammanfattning : Monetära belöningssystem är vanligt förekommande inom organisationer och implementeras vanligtvis för att öka motivationen hos medarbetare för att kunna påverka deras prestation, dock kan det finnas andra effekter som det inte tas någon hänsyn till. Syftet med studien är att skapa kunskap och en djupare förståelse om effekter av monetära belöningssystem i arbetslivet och hur monetära belöningssystem påverkar prestationen. LÄS MER

  2. 12. Lean översättning och överlevnad : En fallstudie på Scania AB

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Johan Samaan; Josef Akrawi; [2019]
    Nyckelord :Lean production; Scania production system and Translation Theory; Lean production; Scania production system och Översättningsteori;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur Scania har gått tillväga vid översättning av Lean samt hur organisationen håller denna reform vid liv. Det började på sent 80-tal då Scania hade hög personalomsättning som ledde till sjunkande kvalite och missnöjda kunder. LÄS MER

  3. 13. Redovisning i ideella idrottsföreningar : Hur ser de ekonomiansvariga på sitt arbete?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Malin Borgstrand Blixt; Sofia Wiklund; [2019]
    Nyckelord :non-profit sports organizations; non-profit accounting; quality in accounting; nonprofit financial reporting; Ideella idrottsföreningar; redovisning; redovisningskvalité; Riksidrottsförbundet; ideell redovisning;

    Sammanfattning : Den svenska idrottsrörelsen har gått över från att vara en amatör- och folkrörelsebaserad verksamhet till en mer kommersiell och professionell verksamhet. Det finns ett ökat fokus på arbetet med att förbättra redovisningen hos ideella föreningar, därför att det finns en ökad oro kring kvalitén. LÄS MER

  4. 14. Measuring the effect of esport sponsorships on brand equity and purchase intentions

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Kevin Shaw; [2019]
    Nyckelord :Esports; Sponsorship; Brand equity; Brand awareness; Brand associations; Perceived quality; Brand loyalty; Perceived fit; Brands; Marketing; Event; Dreamhack; Counter-Strike; Esport; Sponsring; Varumärkeskapital; Varumärkesmedvetenhet; Varumärkesassociationer; Upplevd kvalité; Varumärkeslojalitet; Upplevd passform; Varumärken; Marknadsföring; Evenemang; Dreamhack; Counter-Strike;

    Sammanfattning : Esport har under de senaste åren vuxit enormt snabbt och kommit att bli ett globalt fenomen. Samtidigt visar de framtida prognoserna att marknaden för esport kommer växa ytterligare, vilket har gjort det attraktivt för varumärken att sponsra lag, event och organisationer. LÄS MER

  5. 15. Varför betala fullpris när jag kan köpa på rea? : En kvantitativ studie i hur tillfälliga prisnedsättningar påverkar klädkonsumenters benägenhet att vänta på framtida realisationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Frisk; Kim Chu; [2017]
    Nyckelord :Marknadsföring; Konsumentbeteende; Benägenhet att vänta; Realisation; Impulsivitet; Rea; Reor; Prisnedsättningar;

    Sammanfattning : Den ökade konkurrenssituationen på klädmarknaden har lett till ett ökat användande av realisationer av företagen inom branschen. Detta då företagen använder realisationer som en strategi för att skapa merförsäljning. LÄS MER