Sökning: "kvalitativ marknadsanalys"

Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden kvalitativ marknadsanalys.

  1. 21. Image och varumärkesbygande med hjälp av evenemang

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Tomas Segerlund; Philip Hjelt; Johan Eriksson; [2009]
    Nyckelord :image; festival; destinationsmarknadsföring; nätverk; politiskt torg; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Svårigheten med att förmedla en image under ett evenemang, som skall gynna destinationen på sikt, menar vi är ett problem som vi finner intressant att utreda. Orsaken till att vi valt att undersöka Helsingborgsfestivalen är att för första gången på 14 år ansvarar Helsingborgs stad för all planering och drift av festivalen. LÄS MER

  2. 22. Marknadsetablering i Indien

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Gustav Nilsson; Philip Olsson; [2009]
    Nyckelord :etableringsfaktorer; tillväxtmarknad; Indien; internationalisering; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : The demand from Swedish companies of new potential markets to enter is increasing. One of these companies is Väderstad-verken which has the vision to grow approximately 15 percentages every year. To make this possible they must find new emerging markets to enter to be able to grow. LÄS MER

  3. 23. ”Vi gör ju en stor satsning, det ska andas fotboll. Hela staden ska vara i gungning” - En studie om platsprofilering genom evenemang

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Caroline Odell; Malin Svärd; [2009]
    Nyckelord :profil; profilering; platsmarknadsföring; event marketing; marknadsföring; organisationskultur; målsättning; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet är att identifiera, beskriva och analysera kritiska faktorer vid platsprofilering genom evenemang. Vi har i besvarandet av syftet utgått från en kvalitativ forskningsmetod som innefattat litteraturstudie av teorier kring profilering och platsmarknadsföring. Vidare har event marketing och organisationskultur studerats. LÄS MER

  4. 24. Att marknadsföra en Bed and Breakfastverksamhet - En kvalitativ studie av relationsmarknadsföring i familjeägda mikroföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Camilla Petersson; Åsa Jugård; Anna Hjelmberg; [2008]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; familjeföretag; mikroföretag; partnerskap; bed and breakfastverksamhet; den utökade marknadsföringsmixen; ryktesspridning; Tourism; Turism; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Sveriges mikroföretag står för en företagskategori som tidigare har fått mindre uppmärksamhet. Denna grupp av företag har speciella förutsättningar för marknadsföring, exempelvis tid och pengar, vilket kan begränsa deras möjligheter att nå ut till kunden. LÄS MER

  5. 25. The Russian birch plywood industry : production, market and future prospects

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Ekaterina Terzieva; [2008]
    Nyckelord :birch plywood; forestry; IKEA; market; OSB; production; Russia; wood-based panels;

    Sammanfattning : It is expected that the Russian birch plywood capacity will increase in the near future. Thus, there is a strong competition for the birch raw material in Russia. LÄS MER