Sökning: "kvalitativ metod företagskultur"
Visar resultat 16 - 20 av 131 uppsatser innehållade orden kvalitativ metod företagskultur.
16. Skapandet av en framgångsrik företagskultur : En studie utifrån chefers och medarbetares upplevelser av omställningen till distansarbete
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : I samband med Covid-19 pandemin har flera arbetsplatser gått från att arbeta på kontor till att arbeta hemifrån. Denna omställning har bidragit till en förändring i företagskulturen. Denna studie syftar till att undersöka hur chefer och medarbetare på ett bokförlag upplever det förändrade arbetssättet som uppkommit vid distansarbete. LÄS MER
17. Relationsmarknadsföring och dess hinder ur medarbetarnas perspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Studiens bakgrund redogör för och beskriver småföretag samt de ekonomiska problem de bemöter i jämförelse med större företag. Bakgrunden benämner även de nackdelarna som finns med att vara ett småföretag. LÄS MER
18. Distansarbete - chans till trams? En studie om hur anställdas opportunism under distansarbete påverkas av relationen till sin chef samt dess relation till organisationen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att analysera hur anställdas opportunism påverkas av dess relation till sin närmsta chef samt dess relation till organisationen. Metod: Uppsatsen bygger på en kvalitativ metod med en abduktiv ansats. LÄS MER
19. Verksamhetsstyrning i gasellföretag : En kvalitativ studie om personal-, handlings- och resultatstyrning i svenska gasellföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Inledning: Gasellföretagens utmaning är att de arbetar under en väldigt hög tillväxt. Attständigt lyckas bibehålla en snabb och lönsam tillväxt med hög kvalitét blir allt svårare när detska göras i en snabbföränderlig och oförutsebar miljö. LÄS MER
20. Trovärdighet i VD-ord - En studie om trovärdighetens betydelse i den strategiska kommunikationen hos tre Europeiska flygbolag
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Flygbranschen har under en lång period varit en växande marknad, men blivit följt av en minskande efterfrågan det senaste året, dels på grund av en mer klimatmedveten kundkrets samt stundande kris i form av COVID-19 pandemin. Det är därför av intresse att undersöka hur VD:n har kommunicerat i sitt VD-ord de tre senaste åren för att se om det finns skillnader i kommunikationen från när resultatet är bra till när det går resultatmässigt dåligt. LÄS MER