Sökning: "marknadsföring artiklar"

Visar resultat 1 - 5 av 160 uppsatser innehållade orden marknadsföring artiklar.

  1. 1. "Där det finns sexualiserade kvinnor kommer det alltid att finnas kåta män" : - En tematisk analys av medias framställning av OnlyFans

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbete

    Författare :Josefine Eriksson; Johanna Christians; [2023]
    Nyckelord :OnlyFans; media; thematic analysis; children; social work; OnlyFans; media; tematisk analys; barn; socialt arbete;

    Sammanfattning : OnlyFans is a relatively new digital platform where fans subscribe to content that a creator publishes. Everything from food recipes to workouts is published, but the platform is best known for its content of sexual material. There are currently a limited number of evidence-based studies regarding OnlyFans. LÄS MER

  2. 2. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Förare; Hanna Bielke; Sara Slättberg; [2023]
    Nyckelord :Intention-beteende gap; Theory of Planned Behavior; Hållbar klädkonsumtion; Barriärer; Second hand; Upcycling; Köpprocessen; Konsumentbeteende.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER

  3. 3. Den sociala bakgrundens implikationer efter införandet av det fria skolvalet 1992

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Amina Manjgafic; Simon Samuelsson Larsson; [2022]
    Nyckelord :Decentralisering; etnicitet; friskolereformen; kvasimarknad; marknadsföring; segregation; skolvalspolicy; social bakgrund; social klass;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt undersöker relationen mellan begreppet social bakgrund och det fria skolvalet samt hur detta kan relateras till lärarprofessionen. För att undersöka området valdes tio vetenskapliga artiklar ut och granskades för att sammanställa ett resultat. LÄS MER

  4. 4. Könsrelaterad marknadsföring inom bilförsäljning : En studie om hur kvinnor och män framställs på sociala medier inom bilförsäljningsbranschen i Sverige

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Ida Rimark; Fanny Melin; [2022]
    Nyckelord :Gender-related marketing; car sales; marketing strategies; social media; Könsrelaterad marknadsföring; bilförsäljning; marknadsföringsstrategier; sociala medier;

    Sammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen har kommunikationen mellan företag och konsument ökat på sociala medier även inom bilbranschen. Runtom i världen använder bilförsäljare sociala medier som plattformar för marknadsföring av sina respektive verksamheter både som generalagent och återförsäljare. LÄS MER

  5. 5. Mörk turism - digital marknadsföring, upplevelser och etiska aspekter : En fallstudie om Katakomberna i Paris & Benkyrkan i Prag

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Therése Rosenhall; Angelica Lindh; [2022]
    Nyckelord :Nischturism; mörk turism; digital marknadsföring; besökares upplevelser; etik;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att skapa en förståelse för de etiska aspekterna gällande digital marknadsföring och besökares framskrivna upplevelser av mörk turism. För att kunna besvara studiens frågeställningar, har en fallstudie gjorts med två fall: Katakomberna i Paris och Benkyrkan i Prag. LÄS MER