Sökning: "marknadsföring artiklar"

Visar resultat 1 - 5 av 153 uppsatser innehållade orden marknadsföring artiklar.

  1. 1. Vi ska inte prata om det nu, förresten är det redan försent : medierapporteringen av Qatars arrangörskap av Fotbolls-VM 2022

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Carl Crantz; [2021]
    Nyckelord :Sport; Fotboll; Moral; Sportswashing; Marknadsföring; Lidande; Qatar; Fotbolls-VM 2022; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker Qatars kritiserade arrangörskap av det kommande världsmästerskapet i fotboll 2022 genom att studera 72 artiklar från Aftonbladet, Dagens Nyheter och Al Jazira. Syftet med studien är undersöka hur mediebilden av mästerskapet sett ut mellan 2010 och 2019. LÄS MER

  2. 2. Consumption of sustainable food products : A study of the Sustainable purchase perception matrix and Sustainable lead consumers; A life cycle assessment of BäR smoothie

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper; Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Cecilia Melén; Mirea Wolff; [2021]
    Nyckelord :Compromise; Confidence; WTP; PCE; Sustainable lead consumer; Sustainability marketing; Scepticism; Life cycle assessment; LCA; Environmental impact; Global warming; Eutrophication; Primary energy use; Smoothie; Kompromiss; Självförtroende; WTP; PCE; Hållbar marknadsföring; Skepticism; Livscykelanalys; LCA; Miljöpåverkan; Global uppvärmning; Övergödning; Primärenergianvändning; Smoothie;

    Sammanfattning : Part 1 The scientific community has identified an attitude-action gap for demographic and psychographic variables when studying sustainable purchase behaviour. By focusing on what happens during the purchase instead of the purchaser, this cross-sectional study aims to understand sustainable purchase behaviour when consumers purchase sustainable food. LÄS MER

  3. 3. Vikten av digital marknadsföring inom fastighetsmäklarbranschen : En studie om varför det är viktigt för fastighetsmäklarbyråer att marknadsföra sitt företag och sina försäljningsobjekt digitalt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad; Högskolan i Halmstad

    Författare :Emma Bengtsson; Nina Eklund; [2021]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; onlinemarknadsföring; annonsering på nätet; sociala medier; fastighetsmäklarbyråer; synlighet;

    Sammanfattning : Problemformulering: Varför är det viktigt för fastighetsmäklarbyråer att marknadsföra sitt företag och sina försäljningsobjekt digitalt? Syfte: Förstå hur fastighetsmäklarbyråer använder digital marknadsföring samt förklara varför det är viktigt för fastighetsmäklarbyråer att marknadsföra sitt företag och sina försäljningsobjekt digitalt. Metod: I denna studie används en abduktiv forskningsansats. LÄS MER

  4. 4. Marknadsstrategier på skolmarknaden : En kvalitativ studie om marknadsföring i gymnasieskolor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Pietro Chahin; Evin Erdal; [2021]
    Nyckelord :Private high schools; Public high schools; Marketing; Fristående gymnasieskolor; Kommunala gymnasieskolor; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med undersökningen är att skapa förståelse för hur gymnasieskolor marknadsför sig i dagens skolmarknad. Teori: Den teoretiska referensramen i denna kandidatuppsats bygger på fem olika och relevanta teorier. LÄS MER

  5. 5. Rankinglogikens påverkan på universitetsvärlden : en kvalitativ studie av samhällets kvantifiering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Lisa Rebecca Truedsson; Emma Helton; [2021]
    Nyckelord :Ranking; universitet; medielogik; rankinglogik; varumärke; mätbart samhälle; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats heter ”Rankinglogikens påverkan på universitetsvärlden” och är skriven av Emma Helton och Lisa Truedsson på Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. Samhällets digitalisering har underlättat insamlingen av data, och därmed skapat bättre förutsättningar för kvantifiering och ranking. LÄS MER