Sökning: "medier intervju"
Visar resultat 1 - 5 av 257 uppsatser innehållade orden medier intervju.
1. The strategies and consequences for harassment : The effect on women journalists’ work in Costa Rica
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Violence against women journalists is increasing all over the world, especially online, and previous research shows that journalists develop different strategies to avoid harassment. Costa Rica is the country in Latin America that has the highest level of press freedom but that does not mean that harassment is non-existing. LÄS MER
2. Ta temperaturen på kulturvården : En enkätstudie om byggnadsvård ur privatpersoners perspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/KulturvårdSammanfattning : Följande uppsats är en undersökning av ett antal svenskars inställning till-/ och kunskap om byggnadsvård. Informationsinhämtning till uppsatsen har skett via en webbenkät och en intervju med representanter från Svenska Byggnadsvårdsföreningen. LÄS MER
3. Learning in physics with simulation : Students’ needs & perceptions of the interaction with Algodoo, and learning in physics
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Initiatives to implement computational thinking and science, technology, engineering & modelling into learning processes have been taken by many authorities worldwide, and in Sweden as well. The Swedish government made changes in the high school curriculum in order to develop student’s digital competence including programming which has been in force since June 2018 (Skolverket, 2018). LÄS MER
4. To Be or not to BeReal : En fallstudie av användares identitetskonstruktion på den sociala plattformen BeReal
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Sociala plattformar är på många sätt integrerat i människors liv. Sedan uppkomsten av de mest vanligt förekommande sociala plattformarna har sättet på vilket människor framställer sig själv genom dessa förändrats. LÄS MER
5. Bankers visuella externa kommunikation under ekonomiskt oroliga perioder : “Vi fokuserar på bolån så att du kan fokusera på livet”
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Vi befinner oss just nu i mitten av 2023 som är en ekonomiskt orolig period på grund av kriget i Ukraina, corona-pandemi, energikris och inflation. Banker kan betraktas som en livsnödvändig samhällsinstitution som under denna period kan minska oron i samhället och samtidigt bygga ett starkt varumärke med hjälp av sin visuella externa kommunikation. LÄS MER