Sökning: "modeprodukter"

Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade ordet modeprodukter.

  1. 16. Kollaborativ Klädkonsumtion : En studie med inriktning på klädkonsumenters inställning till klädbibliotek

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Caroline Andréasson; Anna Letica; [2018]
    Nyckelord :Collaborative Fashion Consumption; Fashion Libraries; Consumer Culture Theory; Product-Service Systems; Kollaborativ Klädkonsumtion; Klädbibliotek; Consumer Culture Theory; Product-Service Systems;

    Sammanfattning : Klädkonsumenter spelar en aktiv roll i konsumtionsutvecklingen och besitter en kraft att förändra klädkonsumtionen. Över tid har olika motreaktioner till dagens klädkonsumtion etablerats och Product-Service Systems (PSS) erbjuder alternativa konsumtionsmöjligheter. LÄS MER

  2. 17. Influencers i bloggvärlden : En kvalitativ studie om hur influencers påverkar attityden till modeprodukter hos unga kvinnliga bloggläsare

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Arvid Nordström; [2018]
    Nyckelord :Influencer; rekommendationer; attityd; trovärdighet; opinionsledare;

    Sammanfattning : Denna studie har sitt fokus på ämnesområdet influencer marketing, vilket innebär att företag använder sig av specifika personer för att nå ut till sin målgrupp. Det som undersöks är hur influencer marketing kan komma att påverka attityden hos unga bloggläsande kvinnor vid köp av modeprodukter. LÄS MER

  3. 18. Textil materialkunskap i butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Katja Fridgård; Daniella Dagh Olander; Josefine Lagergren; [2016]
    Nyckelord :Gapmodellen; service; detaljhandel; textil materiallära; kommunikation; kundtillfredsställelse; servicekvalitet; serviceförväntningar; serviceleverans; fast fashion;

    Sammanfattning : Inom detaljhandeln är konkurrensen mellan aktörer hög och det är inte längre tillräckligt för fast fashion företag att erbjuda modeprodukter snabbt och billigt för att vara framgångsrikt. Begreppet fast fashion har tilldelats företag som fokuserar på att snabbt erbjuda allmänheten billiga alternativ till modeprodukter. LÄS MER

  4. 19. Kundanpassade produkter : En kvalitativ studie kring kundanpassning av modeprodukter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jessica Sjöö; Jessica Bergstrand; [2016]
    Nyckelord :Kundanpassning; konsumentbeteende; mode; kläder; hållbarhet;

    Sammanfattning : Konsumenter tar allt mer plats på marknaden och har genom deras växande unika behov framkallat en förändring i modeföretagens strategier. Gårdagens massmarknad har förändrats till dagens micromarknad där kundens behov står i fokus vid framtagningen av nya produkter. LÄS MER

  5. 20. Konsumentattityder till hållbart mode

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Beatrice Willén; Susanne Lindgren; [2016]
    Nyckelord :Hållbarhet; hållbara modeprodukter; produktrelaterade attribut; attityder; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Begreppet hållbar konsumtion ligger rätt i tiden både på ett internationellt och nationellt plan. Men för att begreppet ska bli realitet måste konsumenter ändra sitt köpbeteende. Forskning om hur konsumenter förhåller sig till hållbara modeprodukter visar på positiva attityder men ingen tillämpning vid köp. LÄS MER