Sökning: "modeprodukter"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade ordet modeprodukter.
16. Kollaborativ Klädkonsumtion : En studie med inriktning på klädkonsumenters inställning till klädbibliotek
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Klädkonsumenter spelar en aktiv roll i konsumtionsutvecklingen och besitter en kraft att förändra klädkonsumtionen. Över tid har olika motreaktioner till dagens klädkonsumtion etablerats och Product-Service Systems (PSS) erbjuder alternativa konsumtionsmöjligheter. LÄS MER
17. Influencers i bloggvärlden : En kvalitativ studie om hur influencers påverkar attityden till modeprodukter hos unga kvinnliga bloggläsare
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Denna studie har sitt fokus på ämnesområdet influencer marketing, vilket innebär att företag använder sig av specifika personer för att nå ut till sin målgrupp. Det som undersöks är hur influencer marketing kan komma att påverka attityden hos unga bloggläsande kvinnor vid köp av modeprodukter. LÄS MER
18. Textil materialkunskap i butik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Inom detaljhandeln är konkurrensen mellan aktörer hög och det är inte längre tillräckligt för fast fashion företag att erbjuda modeprodukter snabbt och billigt för att vara framgångsrikt. Begreppet fast fashion har tilldelats företag som fokuserar på att snabbt erbjuda allmänheten billiga alternativ till modeprodukter. LÄS MER
19. Kundanpassade produkter : En kvalitativ studie kring kundanpassning av modeprodukter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Konsumenter tar allt mer plats på marknaden och har genom deras växande unika behov framkallat en förändring i modeföretagens strategier. Gårdagens massmarknad har förändrats till dagens micromarknad där kundens behov står i fokus vid framtagningen av nya produkter. LÄS MER
20. Konsumentattityder till hållbart mode
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Begreppet hållbar konsumtion ligger rätt i tiden både på ett internationellt och nationellt plan. Men för att begreppet ska bli realitet måste konsumenter ändra sitt köpbeteende. Forskning om hur konsumenter förhåller sig till hållbara modeprodukter visar på positiva attityder men ingen tillämpning vid köp. LÄS MER