Sökning: "paid social"

Visar resultat 1 - 5 av 448 uppsatser innehållade orden paid social.

  1. 1. “Freedom or Death” A Qualitative Content Analysis on Motivation in the Dzhokhar Dudayev and Sheikh al Mansur Battalion

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutet för Rysslands- och Eurasienstudier; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Femke Marije Metz; [2024]
    Nyckelord :Dzhokhar Dudayev Battalion; Identity; Motivation; Qualitative Content Analysis; Sheikh al Mansur Battalion; Ukraine;

    Sammanfattning : This thesis looks at how motivation to fight in war is represented in the social media of the Sheikh al Mansur Battalion and the Dzhokhar Dudayev Battalion. Both battalions are voluntary forces, therefore not conscripted or paid to fight in war. LÄS MER

  2. 2. THE IMPACT OF CANCEL CULTURE ON CONSUMERS IN THE FASHION INDUSTRY - An exploratory qualitative study on post-millenials

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Hanna Halilovic; [2023-07-03]
    Nyckelord :Cancel culture; Fashion industry; Influencer marketing; Social media; Identity creation; Brand community; Consumer community; Brand co-creation;

    Sammanfattning : The growth of cancel culture has been rapid within marketing and consumption during recent years. With the emergence of cancel culture, consumers have been enabled to use their voices to hold brands accountable, where social media has made information easily available making consumers constantly informed. LÄS MER

  3. 3. “MED KODEN FAMILJ10 FÅR NI 10% RABATT PÅ…” En kvalitativ innehållsanalys av barns involvering i familjevloggares betalda samarbeten på YouTube

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Martina Davitkova; Hanna Eklund; Ella Engberg; [2023-03-10]
    Nyckelord :kommersiell sharenting; familjevloggare; YouTube; influencers; främre regionen; bakre regionen; fasad; intrycksstyrning; självpresentation; barn; utsända uttryck; överförda uttryck;

    Sammanfattning : EXECUTIVE SUMMARY In the early 2000s, the rise of the influencer industry began. An influencer refers to a person with influence and the ability to influence their audience to consume certain products or perform a specific action. LÄS MER

  4. 4. ”It was like a trainwreck that you just couldn’t look away from” : En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys på hur TikTok-publiken interagerar med influencers med psykisk ohälsa

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Josefin Persson; Ella Wesslau; [2023]
    Nyckelord :Mental health; Influencers; Uses and Gratification; Parasocial Interactions; Content analysis; Mixed methods;

    Sammanfattning : Digital hostility has become an issue on social media, while discussing mentalhealth has become more recognized. Previous research has shown that influencersmost likely are not viewed as the ideal victim, thus leading to harassment becominga normalized and accepted behavior directed at them. LÄS MER

  5. 5. Genus- och familjeroller : En kvalitativ studie om invandringens påverkan på familjeroller ur kvinnors perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Ranim Rajeh; [2023]
    Nyckelord :Gender order; immigration; gender roles; norms; family structure; Genusordning; invandring; genusroller; normer; familjestruktur;

    Sammanfattning : Invandringen till Sverige har ökat under de senaste 10 åren. År 2017 anlände cirka 158 000 personer med syrisk bakgrund till Sverige (Sköld 2017). När en individ flyttar till ett nytt samhälle, kan de möta en annan genusordning. LÄS MER