Sökning: "samtal film"

Visar resultat 16 - 20 av 73 uppsatser innehållade orden samtal film.

  1. 16. Aesthetic Experiences and the Miracle of Action : On the Radical Possibility of Art in Teaching and Learning

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Estetiska lärprocesser; Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Petra Lundberg Bouquelon; [2019]
    Nyckelord :aesthetic experience; aesthetic learning; teaching; phenomenology; clown knowledge; not-knowing; unlearning; space for action; homo faber; sustainable teaching; constructive alignment; NPM.; estetisk erfarenhet; estetiska lärprocesser; undervisning; fenomenologi; clownens kunskap; icke-vetande; av-lärande; handlingsutrymme; homo faber; hållbar undervisning; konstruktiv länkning; new public management;

    Sammanfattning : This master essay starts with the author having an encounter with two 14-years old boys who claim that they are Nazis. In a school project where the pupils made films about norms in the society they made a film with a clearly racist and homophobic message. LÄS MER

  2. 17. Make a mark : En studie i att medvetandegöra handen inom måleri i ämnet bild.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Anna Pokrovskaja; [2019]
    Nyckelord :Verktyg; Handavtryck; Uttryck; Aktivera; Pedagogik;

    Sammanfattning : Bakgrund I skolverkets läroplan för grundskolan 2011 finns det skrivet att ett centralt innehåll i bildämnet är att läraren ska arbeta med material och verktyg för två- och tredimensionellt skapande, samt hur dessa kan användas för bestämda syften. Användandet av handen som verktyg och handavtrycket inom måleri i ämnet bild är idag lågt. LÄS MER

  3. 18. Fotombyte i teckenspråkstolkning : Erfarna tolkars koordineringsarbete på diskursnivå

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Tolk- och översättarinstitutet

    Författare :Pia Sterby; [2018]
    Nyckelord :Sign Language interpreting; interactional frames; the interpreter’s change of footing; differences in modality; interpreter-initiated repairs; interaction analysis; roleplay.; Teckenspråkstolkning; samtalsramar; tolkens fotombyte; modalitetsskillnader; tolkinitierade reparationer; interaktionsanalys; rollspel.;

    Sammanfattning : Tolkens uppgift är att överföra budskapet från ett språk till ett annat på ett ekvivalent sätt. För att göra det måste tolken koordinera samtalet. Tolkens koordineringsarbete och tolkens förmåga att navigera mellan de olika modaliteterna där talad svenska och teckenspråk förekommer är avgörande för en funktionell tolkning. LÄS MER

  4. 19. "Nobody puts Baby in a corner" : en litteraturstudie om filmens roll som multimodal text i undervisning

    M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Elin Gunnmo; Nellie Fredriksson; [2018]
    Nyckelord :Film; multimodal text; literacy; F-3; elevers erfarenheter; undervisning;

    Sammanfattning : De elever lärare möter i dagens skola är vana vid att se på film (von Scantz, 2016, s. 141). Läraren ges därför enligt Westergren (2016, s. 61–62) genom att bruka film i sin undervisning en möjlighet, till att använda ett språk som eleverna är väl förtrogna med. LÄS MER

  5. 20. Dokumentation eller pedagogisk dokumentation? : En kvalitativ studie om skillnader mellan dokumentation och pedagogisk dokumentation i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Anna Olsson; Sandra Pettersson; [2018]
    Nyckelord :Dokumentation; Pedagogisk dokumentation; Förskola; Positionering;

    Sammanfattning : Det valda ämnet som undersöks i denna examensuppsats är dokumentation och pedagogisk dokumentation. Det övergripande syftet med studien är att få ökad kunskap om hur förskol-lärare förhåller sig till skillnader mellan dokumentation och pedagogisk dokumentation. LÄS MER