Sökning: "sustainability students"

Visar resultat 21 - 25 av 336 uppsatser innehållade orden sustainability students.

  1. 21. Encouraging Recycling in Co-living : A Redesigning of Sorting Bins

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Eugene Chan; Avinash Kumar Karuppasamy; [2023]
    Nyckelord :Co-living; Student Household; Sustainable Behavior; Collective Responsibility; Individualistic Responsibility; User Experience; Nudging; Product Service System; Sorting Bins; Waste Management; Recycling; Sorting; Co-living; Studentbostad; Studentbostäder; Hållbart beteende; Kollektivt ansvar; Individualistiskt ansvar; Användarupplevelse; Puffning; Produktservicesystem; Sorteringskärl; Avfallshantering; Återvinning; Källsortering;

    Sammanfattning : There is an inefficiency of waste management in co-living spaces for students, emphasizing the importance of proper waste sorting. A multifaceted research methodology was initiated with a literature review to understand existing waste management solutions and how they work as a system, followed by attribute studies pivotal for co-living spaces. LÄS MER

  2. 22. Bridging Entrepreneurship and Sustainability Education : Perspectives and Approaches from Swedish University Educators

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Sophie Jungbauer; Felix Bause; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship education; sustainability education; pedagogies; Sweden; higher education; entrepreneurship; sustainability; sustainable development; innovation; sustainable development goals;

    Sammanfattning : Master thesis, Master of Science in Business Administration with specialisation in Entrepreneurship, Sustainability, and Social Change  Field of research: Business Administration, School of Business & Economics  University: Linnæus University, Växjö, Sweden Course code: 5FE06ESemester: Spring 2023Author: Felix Bause & Sophie JungbauerExaminer: Viktorija KalonaityteSupervisor: Marina JogmarkTitle: Bridging Entrepreneurship and Sustainability EducationSubtitle: Perspectives and Approaches from Swedish University Educators Background: Human-made climate change and its impact on humanity is one of the most severe challenges of modern times. Due to its complexity and global interconnectedness, it requires significant change and collaboration between different decision-makers. LÄS MER

  3. 23. Improving the sustainability in student housing with digital integration

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Max Lundqvist; [2023]
    Nyckelord :Integration; Sustainability; While label application; UX; Double Diamond; Student housing;

    Sammanfattning : Sustainability is an important factor in many different industries and the housing industry is not an exception. Especially when the housing is intended for students, more accurately international students which ads on layers of difficulty in regards to sustainability. LÄS MER

  4. 24. Analys på ett cirkulärt flöde : En ekonomisk och hållbarhets studie på TECCA AB

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Pontus Andersson; Jonathan Siswanto; [2023]
    Nyckelord :Cirkulär; Ekonomi; Hållbarhet; Bygg; Plast; Logistik;

    Sammanfattning : Denna studie är utförd som ett examensarbete av två studenter som studerarMaskinteknik med inriktning industriell ekonomi och produktionsledning på TekniskaHögskolan i Jönköping. Rapporten omfattar en undersökning genomförd hos TECCAAB som är en grossist inom byggbranschen TECCA är ett bolag som strävar efter attsäkerställa hållbarhet. LÄS MER

  5. 25. Lärarperspektiv på hållbar utveckling i gymnasieskolans samhällskunskap : En kvalitativ intervjustudie om hur samhällskunskapslärare ämnesdidaktiskt motiverar stoffinnehåll

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Björn Isaksson; [2023]
    Nyckelord :Civics; sustainable development; teacher perspective; upper secondary school; educational content; individual interviews; Samhällskunskap; hållbar utveckling; lärarperspektiv; gymnasiet; stoffinnehåll; enskilda intervjuer.;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka hur samhällskunskapslärare på gymnasiet ämnesdidaktiskt motiverar stoffinnehåll i sin undervisning för hållbar utveckling. Undersökningsmetoden i studien är kvalitativ med en teoristyrd ansats och de två teorierna som ligger till grund för studien är frontlinjebyråkratteorin och Shulmans kunskapsteori. LÄS MER