Sökning: "vikten av god kommunikation i organisationer"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden vikten av god kommunikation i organisationer.

  1. 1. Kan ledarskapsutveckling förändra organisationer? : En fallstudie av en satsning på ledarskapsutveckling i en statlig organisation

    Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Tuula Zetterman; [2023]
    Nyckelord :Developmental leadership; transformational leadership; trust; change; organisational conditions; leadership development; public organisations; Utvecklade ledarskap; transformativt ledarskap; tillit; förändring; organisatoriska förutsättningar; ledarskapsutveckling; offentliga organisationer;

    Sammanfattning : Organisationer satsar på ledarskapsutveckling och organisationer behöver förändras för att anpassa sig till omvärldens krav eller andra förändrade behov. Syftet med denna uppsats är att skapa mer kunskap om huruvida en satsning på ledarskapsutveckling i en statlig organisation kan bidra till att förändra ledarskapet i en organisation och att identifiera vilka organisatoriska förutsättningar som behöver vara på plats för att åstadkomma en förändring av organisationens ledarskap. LÄS MER

  2. 2. AVID-ramverkets betydelse för det svenska medarbetarengagemanget : En kvantitativ studie om sambandet mellan internkommunikation och medarbetarengagemang i Sverige

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Ebba Sandberg; Amelia Andersson; Emma Fransson; [2023]
    Nyckelord :Internal communication; employee engagement; AVID framework; Internkommunikation; medarbetarengagemang; AVID-ramverket;

    Sammanfattning : This study investigates the phenomenon of internal communication, which is a mainstay of successful companies. Good internal communication has many positive effects, one of them is employee engagement. LÄS MER

  3. 3. Fred eller konflikt? : Personaladministrationens arbetssätt för att hantera och förebygga arbetsplatskonflikter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi

    Författare :Mattias Numelin; Oscar Kihl Olsson; [2023]
    Nyckelord :konflikthantering; förebyggande av konflikter; samtal; strategier; kommunikation; arbetsmiljö.;

    Sammanfattning : Konflikter på arbetsplatsen är en utmaning som påverkar hela organisationen. Det påverkar inte bara arbetsplatsens mellanmänskliga dynamik, utan även organisationens effektivitet och produktivitet. LÄS MER

  4. 4. Kultur av ständiga förbättringar : inom en offentlig verksamhet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Susanna Fredriksson; [2023]
    Nyckelord :benchmarking; continuous improvements; cornerstone model of total quality management; improvements; organizational culture; processes; public sector; quality technology; total quality management; work procedure; arbetssätt; benchmarking; förbättringsarbeten; hörnstensmodellen; kvalitetsteknik; offensiv kvalitetsutveckling; offentlig myndighet; organisationskultur; processer; ständiga förbättringar;

    Sammanfattning : The lack of a culture of continuous improvement means that organizations risk losing efficiency, cutting back on financial savings and becoming a less attractive employer. Creating a culture of continuous improvement is thus important. Trafik och samhälle in the Uppsala region wants to build an established culture of continuous improvement. LÄS MER

  5. 5. Efterlevnad av informationssäkerhetspolicyer inom svenska kommunala förvaltningar

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Theo Claesson; Nathanael Derneborg; [2023]
    Nyckelord :Informationssäkerhet; ISP; informationssäkerhetsmedvetenhet; informationssäkerhetspolicy; cybersäkerhet; kommuner; efterlevnad; utbildning; förvaltningspersonal; it-säkerhet;

    Sammanfattning : Cyberattacker blir allt vanligare och inget pekar på att denna trend kommer att vända.Samtidigt är vi mer beroende av våra IT system än vi någonsin varit, och att förlorakontrollen över dessa kan få förödande konsekvenser. En betydande majoritet avlyckade cyberangrepp mot organisationer börjar med snedsteg bland personalen. LÄS MER