Sökning: "young consumer behaviour"

Visar resultat 11 - 15 av 54 uppsatser innehållade orden young consumer behaviour.

  1. 11. Vilken är TikToks roll i ökad konsumtion av fast fashion?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Ohlsson; Rosa Delgadillo Ryberg; [2022]
    Nyckelord :TikTok; social media; trends: eWOM; influencer; the buying process; fast fashion; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate which role TikTok plays in the increased consumption of fast fashion. The study also aims to investigate TikTok’s role in the creation of new fashion trends. TikTok is one of the leading social media platforms for today’s young adults. LÄS MER

  2. 12. Betydelsen influencers har för unga tjejer : En kvalitativ studie om influencers påverkan på 16 - 20 åringars tjejers köpbeteende och sociala identitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Sally Westling; Amanda Kantola; [2021]
    Nyckelord :Instagram; influencers; social identity; consumer buying-behaviour; Influencers; Instagram; social identitet; köpbeteende;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är Instagram och influencers ett väldigt vanligt fenomen bland unga. Idag kan influencers nå ut med marknadsföring av produkter på ett helt nytt sätt än vad reklam och reklamföretag gör. De som använder sig av Instagram i störst utsträckning är tjejer i ung ålder. LÄS MER

  3. 13. How can insect-based food appeal to consumers in the Swedish market? : A qualitative study on identifying major factors that impact purchasing insect-based food and examining how novel companies can penetrate the Swedish market.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Redovisning, Marknadsföring, SCM, Informatik och Rättsvetenskap

    Författare :Daiki Okutani; Dairong Wu; [2021]
    Nyckelord :Entomophagy; novel food; sustainability; diet behaviour; marketing entry; young consumer behaviour; food industry; marketing mix;

    Sammanfattning : The main purpose of this study was to examine the main factors that both positively and negatively influence consumers purchasing behavior in terms of insect-based food. By investigating the factors, the study aimed to shed light on how insect-based food can seamlessly penetrate the Swedish market with the use of marketing strategies. LÄS MER

  4. 14. Second hand: Ofräscht och billigt : En kvalitativ studie om gymnasieelevers attityder till second hand-köp inom modehandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sebastian Lindblom; Stina Hägg; Elin Rådberg; [2021]
    Nyckelord :Second hand; barriers; motive; attitudes; theory of planned behaviour; the buying process. 4; Second hand; barriärer; motiv; attityder; teori om planerat beteende; köpprocessen.;

    Sammanfattning : Second hand har genomgått olika faser sedan många år tillbaka och har med tiden ändrat status för konsumenten. Idag kan second han bäras med omtanke för miljön och hållbar konsumtion eller som en modetrend. Idag har det utvecklats fler second hand-verksamheter som möter den allt mer miljömedvetna konsumenten. LÄS MER

  5. 15. Oönskade kläder, vart tar de vägen? : En kvalitativ studie om hur unga kvinnoravyttrar sina kläder.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maja Swegmark; Eva Andersson; Danielle Holmberg; [2021]
    Nyckelord :disposal; disposal decision; disposal behavior; clothing; women; avyttring; avyttringsbeslut; avyttringsbeteende; kläder; kvinnor;

    Sammanfattning : Konceptet fast fashion har skapat ökade möjligheter för konsumenten att kontinuerligtuppdatera sina kläder i garderoben. Den konstanta rörelsen där nya kläder introduceras samtidigt som plagg avyttras bidrar till negativ påverkan på miljö och samhälle. LÄS MER