Sökning: "young consumer behaviour"
Visar resultat 21 - 25 av 54 uppsatser innehållade orden young consumer behaviour.
21. Influencer Marketing : hur det påverkar unga kvinnors köpbeteende och identitetsskapande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den digitala världen vi lever i har tillfört nya alternativa möjligheter för individer att experimentera med dess identiteter och att presentera en eftersträvansvärd uppfattning. Människor blir ständigt influerade av andra människor, både medvetet och undermedvetet. LÄS MER
22. Prevention of household food waste : An experimental study of the effects of awareness on consumer behaviour
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background. The production of food requires great amounts of natural resources. Although, not all the food produced is consumed. Food waste is a global issue with the potential to create resource scarcity for future generations. LÄS MER
23. The meeting of generation D and fairtrade companies : A study on the consumption behaviour of young swedish women and their characteristics
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Young people, born in the 1990s, are pictured by the society as individuals who are connected and who tend to put their physical moments besides. Only a few studies have been carried out to understand how they feel and why they act as they do. LÄS MER
24. "Den här produkten rekommenderar jag." : en kvantitativ studie i parasocialitet och påverkan på YouTube
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : This Bachelors essay aims to investigate the interaction and relationships between young, Swedish YouTube viewers and the YouTubers they watch from a parasocial point of view, and further discuss the role of these relationships in influencer marketing on YouTube. Moreover, we examine the general effectiveness of influencer marketing through an audience perspective. LÄS MER
25. Unga vuxnas miljömässigt hållbara konsumtionsmönster : En studie i hur unga fattar hållbara köpbeslut vid köp av livsmedel & inredning
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Den här uppsatsen behandlar unga vuxnas miljömässigt hållbara konsumtion i relation till livsmedel och inredning. Miljömässig hållbarhet innebär att hänsyn tas till vilka effekter en vara eller tjänst har på ekologin och naturens framtida förmåga att frodas. LÄS MER