Sökning: "young consumer behaviour"

Visar resultat 21 - 25 av 54 uppsatser innehållade orden young consumer behaviour.

  1. 21. Influencer Marketing : hur det påverkar unga kvinnors köpbeteende och identitetsskapande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Leah Eid; Alexander Pettersson; Nathalie Wallenberg; [2019]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; traditional marketing; consumer behavior; identity; identity creation; Influencer; influencer marketing; Traditionell marknadsföring; konsumentbeteende; identitetsskapande; identitet;

    Sammanfattning : Den digitala världen vi lever i har tillfört nya alternativa möjligheter för individer att experimentera med dess identiteter och att presentera en eftersträvansvärd uppfattning. Människor blir ständigt influerade av andra människor, både medvetet och undermedvetet. LÄS MER

  2. 22. Prevention of household food waste : An experimental study of the effects of awareness on consumer behaviour

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jhonattan Maldonado Juarez; Sebastián Jara Nilsson; [2019]
    Nyckelord :household food waste; prevention; awareness; consumer behaviour; experiment; educational video; food supply chain;

    Sammanfattning : Background. The production of food requires great amounts of natural resources. Although, not all the food produced is consumed. Food waste is a global issue with the potential to create resource scarcity for future generations. LÄS MER

  3. 23. The meeting of generation D and fairtrade companies : A study on the consumption behaviour of young swedish women and their characteristics

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Moa Bergdahl; Chloé Brazille; [2019]
    Nyckelord :Generation D; consumer behaviour; digital marketplace; marketing strategy; fair trade; emotional marketing; segmentation;

    Sammanfattning : Young people, born in the 1990s, are pictured by the society as individuals who are connected and who tend to put their physical moments besides. Only a few studies have been carried out to understand how they feel and why they act as they do. LÄS MER

  4. 24. "Den här produkten rekommenderar jag." : en kvantitativ studie i parasocialitet och påverkan på YouTube

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Amanda Johansson; Julia Kviberg; [2018]
    Nyckelord :parasocial interaktion; parasocial relation; YouTube; YouTuber; Influencer Marketing; Social Media Influencer; Word of Mouth; konsumtionsbeteende;

    Sammanfattning : This Bachelors essay aims to investigate the interaction and relationships between young, Swedish YouTube viewers and the YouTubers they watch from a parasocial point of view, and further discuss the role of these relationships in influencer marketing on YouTube. Moreover, we examine the general effectiveness of influencer marketing through an audience perspective. LÄS MER

  5. 25. Unga vuxnas miljömässigt hållbara konsumtionsmönster : En studie i hur unga fattar hållbara köpbeslut vid köp av livsmedel & inredning

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elina Carlsson Ruiter; Felizia Hilldén; [2018]
    Nyckelord :Environmental sustainability; consumer behaviour; food; interior design; Miljömässig hållbarhet; konsumentbeteende; livsmedel; inredning;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen behandlar unga vuxnas miljömässigt hållbara konsumtion i relation till livsmedel och inredning. Miljömässig hållbarhet innebär att hänsyn tas till vilka effekter en vara eller tjänst har på ekologin och naturens framtida förmåga att frodas. LÄS MER