Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. The One Laptop per Child (OLPC) in secondary school (4-9)
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : In Sweden, it has become exceedingly uncommon to come across a classroom without computers, as computer-assisted learning has become prevalent. This study aims to examine the positive and negative aspects of implementing a one laptop per child (OLPC) policy in Swedish secondary schools in the learning process. LÄS MER
2. Kollaborativa undervisningsprocesser genom 1:1 - en intervjustudie med lärare i skolår 1–6 om elevers samarbete i digitala arenor
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Both digital competence and collaborative skills are important for citizens who need to navigate in future societies. This paper is based on an interview study with ten teachers and the aim is to survey how teachers design their teaching to promote collaborative learning methods by using 1:1. LÄS MER
3. 1+1=3 En studie om hur illustration kan användas inom matematik för barn
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : This thesis is a collaboration with Framtidens läromedel, which is a research and product development project at Mälardalen University. Studies show that the mathematics skills of Swedish students are declining. The project aims to create a teaching material based on research that can help change the trend. LÄS MER
4. Computer use in the English classroom : A comparative analysis of English teachers' thoughts and practices regarding computer use in the English classroom
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkulturSammanfattning : Society changed when it entered the 21st century when technological gadgets like the computer and tablets made our society technologically dependent. The aim of this study is to examine Swedish Secondary and Upper Secondary English teachers’ attitudes towards computer use in the English classroom. LÄS MER
5. En till en – för alla? : En dator per elev i inkluderande lärmiljöer
Master-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Satsningar på en-till-en, det vill säga en dator eller pekplatta per elev, blir allt vanligare i svensk skola, men det finns begränsad forskning om hur detta påverkar elever med funktionsnedsättning och/eller i behov av stöd. I en inkluderande skola behöver tekniken vara tillgänglig för alla och användas i ett meningsfullt sammanhang. LÄS MER