Sökning: "Corporate Storytelling"

Visar resultat 6 - 10 av 70 uppsatser innehållade orden Corporate Storytelling.

  1. 6. IKEA’s Social Innovation Strategy at H22 : Understanding the Narrative of Social Innovation in Cities Through Living Laboratories and Communicating CSR

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Magdalena Dimitrova; [2022]
    Nyckelord :sustainable development; corporate social responsibility; development communication; public-private partnership; storytelling;

    Sammanfattning : To increase the understanding of the role of CSR in global development practice, this study examined ‘The Oracle’ podcast series, one of IKEA’s projects at H22, Helsingborg’s open innovation platform and city expo. The current transformations in our communities are met with traditional CSR approaches which are being exchanged for innovative models that encourage participation, consultation and engagement. LÄS MER

  2. 7. Citizens resisting Smart Cities’ initiatives : The case of Concepción (Chile) and the R+D PACYT project.

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Natalia Belén Sandoval Quezada; [2021]
    Nyckelord :Smart cities; urban social conflict; right to the city; flagship projects; corporate storytelling; placebo interventions.;

    Sammanfattning : Parque Científico y Tecnológico (PACYT, Science and Technology Park) is a large-scale R+D project that seems to be framed in a Smart City plan for Concepción, Chile, which the media has presented as “the Chilean Silicon Valley” (Araus, 2015; Tele13, 2019) and promises to bring not only research and development opportunities for the city but also thousands of direct and indirect jobs (Estudio Interdiseño, 2018; la Tercera, 2015) carried out by PACYT Corporation. Nonetheless, voices have raised to question the construction of the 91 hectares initiative, and some of them have even organized in citizen groups targeting the creation of the urban complex, which actively share information contesting the PACYT through social media, and coordinate activities to protest and spread the word. LÄS MER

  3. 8. Att styra i en komplex organisation : En fallstudie av verksamhetsstyrning på Länsförsäkringar Blekinge

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Valdrin Lajqi; Mergim Avoli; Bujar Qovanaj; [2021]
    Nyckelord :Business management; Financial management; Complex business; Formal Informal instruments; Cohesion; Business branches; Budget; KPI; Storytelling; Corporate culture.; Verksamhetsstyrning; Ekonomistyrning; Komplex verksamhet; Formella- Informella styrmedel; Sammanhållning; Verksamhetsgrenar; Budget; Nyckeltal; Storytelling; Företagskultur.;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur kombinerar en komplex organisation formella och informella styrmedel för att samordna verksamheten i linje med dess grundläggande målsättning? Syfte: Vårt syfte med denna studie är att beskriva hur en organisation med en variation av verksamhetsområden kombinerar formella och informella styrmedel för att forma sin styrning. Metod: För att uppfylla studiens mål har vi använt oss av en abduktiv ansats. LÄS MER

  4. 9. Berättelsen om polisen : En kritisk diskursanalys av svenska polisens rekryteringskampanj ”En större uppgift”

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Maya Parment Schwarz; [2021]
    Nyckelord :Critical Discourse Analysis; Functional Grammar; SFL; corporate storytelling; employer branding; police; the Swedish police authority; identification offers; values; Kritisk diskursanalys; CDA; systemisk-funktionell grammatik; SFG; New Public Management; NPM; strategisk storytelling; arbetsgivarvarumärke; polisen; polismyndigheten; identifikationserbjudanden; värden;

    Sammanfattning : I denna kritiska studie ämnar jag undersöka hur den svenska polisen konstruerar bilden av sig själv diskursivt i rekryteringskampanjen ”En större uppgift”. Sex texter publicerade på en av polisens officiella Facebooksidor har fått stå som studieobjekt och de är framtagna genom strategisk storytelling där en enskild polisanställd beskriver något eller några betydelsefulla skeenden ur sitt yrkesliv som polis. LÄS MER

  5. 10. Etisk glass : En semiotisk och kritisk diskursanalys av hur glassföretag varumärkeskommunicerar etiska värden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Jaana Salla; [2020]
    Nyckelord :Brand communication; corporate storytelling; multimodal critical discourse analysis; social semiotics; Greimas; Labov; narrativity; value; food discourse; Varumärkeskommunikation; strategisk berättelse; multimodal kritisk diskursanalys; socialsemiotik; Greimas; Labov; narrativitet; värden; matdiskurser;

    Sammanfattning : Denna studie är en kritisk diskursanalys av utvalda texter och förpackningar från glassföretagen Järnaglass och Gute Glass. Syftet är att synliggöra hur etiska värden kommuniceras i varumärkeskommunikation och problematisera hur språket kan reproducera social ojämlikhet och föreställningar om etisk konsumtion i en svensk kontext. LÄS MER