Sökning: "Course book analysis"

Visar resultat 1 - 5 av 56 uppsatser innehållade orden Course book analysis.

  1. 1. Hjälteresan genom tid och myt: En jämförelse av moderna filmer genom monomyten : En undersökning av hur filmer från dagens tid återspeglar och omformar klassisk mytologi genom monomyten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Shaho Kaki; [2023]
    Nyckelord :Movie; Monomyth; Mythology; Modern myth; The Heros Journe; Classical Myth; Film; Monomyten; Mytologi; Modern mytologi; Hjältens resa; Klassisk mytologi;

    Sammanfattning : This thesis will look at the adaptation and transformation of classic mythology in modern movies through the lens of Joseph Campbells’s monomyth or “The Hero’s Journey.” The study delves into how contemporary films, like “Gods of Egypt,” “Clash of the Titans,” “Man of Steel,” and “The Wolverine,” utilize this archetypal narrative structure to craft the modern myths that resonate with the modern audiences. LÄS MER

  2. 2. Historieläroböcker av god kvalitet : En kvalitetsundersökning av moderna historieläroböcker för gymnasiet

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudier

    Författare :James Willetts; [2023]
    Nyckelord :Kvalitetsundersökning; historieläroböcker; kvalitet; läromedel; gymnasiet;

    Sammanfattning : The purpose of this research is to find out the quality of the following textbooks for the high school course history 1b, Tänk historia (TH), Bilden av historien 1b (BH) and Historia 1b: Den lilla människan och de stora sammanhangen (MOSS). The books quality is calculated by using the five analysis criteria’s: course and subject plan, graphic design, use of language, use of images, and tasks and forms of knowledge. LÄS MER

  3. 3. Vad som var, vad som är och vad som...blir? : En diakron innehållsanalys kring första världskrigets framställande i ett urval av läroböcker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/HLK, Ämnesforskning

    Författare :William Sidhammar; [2023]
    Nyckelord :Läroböcker; Första världskriget; Förändring; Kontinuitet;

    Sammanfattning : The aim of this study has been to contribute with insight into how content about the First World War is presented in eight textbooks intended for use in lower secondary school. These eight textbooks were written at different points throughout the 20th century, with the first one being published in 1918, and the last one in 2013. LÄS MER

  4. 4. The Potential of The Witcher : In an interdisciplinary work between Religious studies and English

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Isabel Cardin; [2023]
    Nyckelord :Fantasy; fundamental values; ethical issues; Christianity; Hinduism; Religious studies; English studies; interdisciplinary work; Fantasy; värdegrunden; etiska problem; kristendomen; hinduismen; Religionskunskap; Engelskaundervisning; ämnesövergripande arbete;

    Sammanfattning : This essay examines if The Witcher: The Last Wish can be used as a pedagogical tool for interdisciplinary literary seminars about current issues and events in students’ daily lives and society between the Swedish upper secondary school courses English and Religious studies. Additionally, the study investigates if literary seminars about how The Witcher: The Last Wish can broaden the students’ understanding of religious practices in daily lives and what effect their religion has on their relation to ethical and existential issues. LÄS MER

  5. 5. Makt, kön och genus i läroböcker : En analys av läroböcker i samhällskunskap för gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)

    Författare :Adolfsson Daniel; [2023]
    Nyckelord :Social Science; textbook; values; norms; upper secondary school; gender; gender equality; power; analysis of textbooks; political science; Samhällskunskap; läroböcker; värden; normer; gymnasieskola; kön; genus; jämställdhet; makt; läromedelsanalys; statsvetenskap;

    Sammanfattning : The thesis studies power and gender in textbooks used to teach Social Science in upper secondary school. The purpose of the study was to investigate how men, women and sexual orientations are portrayed in textbooks. In this investigation, seven Social Science books have been studied. LÄS MER