Sökning: "E- WOM"

Visar resultat 26 - 30 av 57 uppsatser innehållade orden E- WOM.

  1. 26. The Use of Online Reviews for Pure Player Products

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Jasmen Abd-El-Samie; Winta Asbaha; Shah Alam Riaz Tarar; [2018]
    Nyckelord :Electronic word of mouth; pure player; trust; risk;

    Sammanfattning : Electronic commerce is the selected field to investigate for this thesis, particularly pure player apparel brands. This has been of interest as consumers struggle when shopping online for apparel since they cannot test the product before purchasing with pure players, therefore, there is information asymmetry. LÄS MER

  2. 27. Shopping on social media: : A qualitative study to explore Chinese consumers’ purchasing experience on WeChat

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lingtao Gu; Feiyan Mu; [2018]
    Nyckelord :Word of mouth; E-service quality; Social media; WeChat; Qualitative study; China;

    Sammanfattning : WeChat is a widely used multi-functional social media platform in China. The increasing number of WeChat users provides new possibilities and challenges for company marketing strategy. We draw literature from word-of-mouth (WOM) and e-service quality (e-SQ). LÄS MER

  3. 28. Trovärdiga influencers vid betalda samarbeten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Alexandra Fromholtz; Emma Regnér; [2018]
    Nyckelord :Influencer; förtroende; trovärdighet; köpintention; betalda samarbeten; sociala medier; elektronisk word of mouth; Social Sciences;

    Sammanfattning : I vissa fall uppfattas betalda samarbeten med influencers som genuina rekommendationer och som ett effektivt sätt att påverka konsumentens köpintention. Dock understryks oro för hur betalda samarbeten vilseleder konsumenten genom sublima budskap som sprids genom influencers. LÄS MER

  4. 29. Trustful Greenfluence

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Amina Gummesson; Marika Hullegaard; [2018]
    Nyckelord :hållbar marknadsföring; green advertising; branding; content marketing; sociala medier; influencers; electronic word-of-mouth; Social Sciences;

    Sammanfattning : I takt med att intresset för hållbarhet ökar bland konsumenter blir sociala medier en allt större del av vardagen. Konsumenter blir även allt mer medvetna om vilka livsmedel som konsumeras. För hållbara livsmedelsföretag handlar det därför också om att anpassa sin marknadsföring till konsumenternas medievanor. LÄS MER

  5. 30. Sociala mediers påverkan på köpbeteendet online

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Isabella Winbladh; Malin Andersson; [2018]
    Nyckelord :social media; online shopping; consumer behavior; retailing; influencers; WOM; eWOM; ads; sociala medier; e-handel; köpbeteende; klädköp; influencers; WOM; eWOM; ads;

    Sammanfattning : Social media is getting more and more important for both customers and companies as the use of social media increases each year. Previous research shows that there is a positive link between the use of social media and online shopping. The purpose of this study is to explore which factors that drives the purchases of clothes online. LÄS MER