Sökning: "E-mail advertising"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden E-mail advertising.

  1. 1. Personlig integritet och personanpassade annonser : En kvalitativ studie om konsumenters upplevda fördelar och risker med insamling av personliga uppgifter till personanpassad annonsering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Ekaterina Denisenko; Maedn Teklay Zeray; [2022]
    Nyckelord :Online personalized advertisements; Attitude; Privacy concerns; Perceived Benefits; Perceived Risks; Consumer Perspective; Online Personanpassad Annonsering; Attityder; Integritetsintrång; Upplevda Fördelar; Upplevda Risker; Konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to investigate how consumers reason about personalized online advertising. Research questions:  Do consumers perceive the risks and benefits of personalized online advertisements? How do consumers adapt their behavior based on the risks and benefits perceived by online personalized advertisements?   Methodology: This study is implemented using a qualitative research method and a deductive approach. LÄS MER

  2. 2. E-postens påverkan på studenters konsumtion av digitala erbjudanden

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Johanna Iivanainen; [2019]
    Nyckelord :Erbjudanden; Studenter; E-post; E-brev Konsumtion;

    Sammanfattning : En fördel med att vara studerande i Sverige är att man får ta del av reducerat pris på exempelvis kommunaltrafiken, litteratur, kläder och resor. E-post är idag ett av de snabbaste verktyget man kan använda sig av för att nå ut till flera människor samtidigt. LÄS MER

  3. 3. Konsumentens inställning till skräddarsydd reklam på olika digitala kommunikationsplattformar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Björk Olsson; Hanna Musie; Sophie Olsson; [2017]
    Nyckelord :Nyckelord: Skräddarsydd marknadsföring; Kommunikationsplattform; OSN; E-handel; AIDA-modellen Key words: Customized marketing; Communication platform; OSL OSN ; E-commerce; AIDA-model; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilken effekt skräddarsydd marknadsföring har på konsumenter beroende på vilken digital kommunikationsplattform som används. Metod: En kvalitativ studie har genomförts med ett hermeneutistiskt tolkningsperspektiv och ett induktivt tillvägagångssätt. LÄS MER

  4. 4. How advertisement can affect attitudes - A qualitative study of how attitudes are towards advertisement through SMS and email

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Lisa Bengtsson; [2016]
    Nyckelord :SMS; e-post; reklam; reklamstrategier; marknadsföring; spam; virus; samtycke; reklamutskick;

    Sammanfattning : Det ämne som undersöks i denna uppsats är attityden mot reklamutskick via SMS och e-post. Syftet är att undersöka vilka faktorer som bidrar till attityden och om åldern spelar in som en faktor och om attityden är densamma till reklamutskick via SMS som den är via e-post. LÄS MER

  5. 5. Digital effect : En kvalitativ rapport om e-CRMs påverkan på långvariga kundrelationer inom B2B

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Hult; Robin Johansson; [2015]
    Nyckelord :Relationship marketing; e-CRM; long-term relationships; websites; e-mail; social media; integrated marketing communication; SME; B2B; Relationsmarknadsföring; e-CRM; långvariga relationer; webbsidor; e-mail; sociala medier; integrerad marknadskommunikation; SMF; B2B;

    Sammanfattning : Frågeställning: Vilken påverkan har e-CRM, som ett stöd till relationsmarknadsföringen, på de långvariga kundrelationerna för SMF inom B2B i tjänstesektorn? Syfte: Syftet med rapporten är att beskriva och analysera vilken påverkan e-CRM har på långvariga kundrelationer. Rapporten kommer fokusera på små och medelstora företag (SMF) inom tjänstesektorn med B2B-relationer och genomförs som en fallstudie av Effect Reklambyrå AB. LÄS MER