Sökning: "Fredrik schwartz"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Fredrik schwartz.
1. "Det här att med vara en underdog om man säger så, att kunna göra något av ingenting" : En studie om gangsterrappens meningsskapandei unga vuxnas livsvärld
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Under 2000-talet har det svenska samhället förändrats. Segregationen i samhället har ökat och utsatta områden med låg socioekonomisk status har växt fram. Under 2010-talet har även en problematik med gängkriminalitet som har den segregerade förorten som bas växt sig stor. LÄS MER
2. Monte-Carlo Based Pricing of American Options Using Known Characteristics of the Expected Continuation Value Function
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : The problem of pricing American stock options is far more complex than pricing European options due to the possibility of early execution. This feature means that the decision to either hold on to the option or exercising it early must be continually evaluated, leading to closed form solutions such as the Black-Scholes Formula to not be applicable on American options written on dividend paying assets. LÄS MER
3. En studie av hur en webbapplikation för annonsering av konsultuppdrag till studenter kan implementeras för att uppfattas som användbar
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Studentkonsultprojekt gör det möjligt för studenter att applicera sin kunskap i näringslivet samtidigt som det blir mindre kostsamt för företagen att anlita konsulter. Då jobbsökande via internet blir allt vanligare finns det ett behov av en webbapplikation för konsultuppdrag som kopplar samman studenter och företag. LÄS MER
4. Den hållbara organisationens ohållbarhet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Ansvarsfullt företagande har idag fått en allt större roll i hur företag bedriver sin dagliga verksamhet. Idag är det viktigt att ha i åtanke vilken typ av bild företaget utstrålar och hur det uppfattas av dess intressenter. LÄS MER