Sökning: "Group Development Questionnaire"

Visar resultat 6 - 10 av 252 uppsatser innehållade orden Group Development Questionnaire.

  1. 6. A narration of landscape identity with focus on people’s activities in Uppsala : case study: Luthagen, Uppsala

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Hadis D. Heirati; [2023]
    Nyckelord :landscape identity; Uppsala; urban environments; machine learning; conceptual framework; landscape architecture; landscape elements; landscape attachment; Identity Weight Matrix;

    Sammanfattning : Understanding landscape identity. Through understanding the landscape identities and how residents identify their landscape, future plans can be considerably sustainable by preserving and promoting the characteristics of identity of the landscape and conducting the planned changes towards sustaining those values, meanings, and identities that are important for an integrated society. LÄS MER

  2. 7. Pararbete och grupparbete : F-3 lärares upplevelser om för- och nackdelar i elevers läs-, skriv- och språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Viktoria Larsson; Josefine Kvist; [2023]
    Nyckelord :group work; classroom climate; communication; learning; learning environment; pair work; collaboration; Swedish teaching; grupparbete; klassrumsklimat; kommunikation; lärande; lärmiljö; pararbete; samarbete; svenskundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att öka kunskapen om och förståelsen för hur F-3 lärare anser att grupparbeten och pararbeten påverkar elevers läs-, skriv- och språkutveckling. Studien är av kvalitativ karaktär. Data har samlats in från semistrukturerade intervjuer med 7 legitimerade F-3 lärare. LÄS MER

  3. 8. Är du motiverad till att älska ditt arbete? : En kvantitativ studie som analyserar inre motivationspredicerande förmåga på arbetstillfredsställelse

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Sebastian Söderström; [2023]
    Nyckelord :Project management; project members; intrinsic motivation; job satisfaction; software development industry; Projektledning; projektmedlemmar; inre motivation; arbetstillfredsställelse; mjukvaruutveckling;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka om inre motivation hos projektmedlemmar inomIT/mjukvarubranchen kan predicera upplevd arbetstillfredsställelse. Därför sågenomfördes en kvantitativ enkätstudie som skickades ut till respondenter inomstudiens valda urvalsgrupp. LÄS MER

  4. 9. "Learning by doing" som ett förhållningssätt till undervisning av programmering på gymnasiet : Ett elevmaterial för undervisning av felsökning i inledande programmering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Edita Korlat; [2023]
    Nyckelord :Programming didactics; Python; error messages; troubleshooting; Programming 1; upper secondary school; learning by doing ; Dewey; student material; Programmeringsdidaktik; Python; felmeddelanden; felsökning; Programmering 1; gymnasiet; “learning by doing”; Dewey; elevhandledning;

    Sammanfattning : Den snabba digitaliseringen har inte bara lett till stora förändringar i samhället utan också utbildningssystemet i vilket kunskaper om tillämpningar och funktion av olika tekniska system och digitala verktyg har blivit en nödvändighet. Programmering har blivit en naturlig del av processen att förstå dagens digitala system men också ett verktyg för problemlösning och design av digitala lösningar. LÄS MER

  5. 10. Att skapa förutsättningar för god läs-och skrivutveckling i klassrummet : Metoder och strategier som gynnar elevernas läs- och skrivutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Caroline Mellqvist; [2023]
    Nyckelord :Läs- och skrivutveckling; individanpassad undervisning; lärandesituationer; metoder för utveckling; ljudningsmetoden; att skriva sig till läsning;

    Sammanfattning : A study that contributes to in-depth knowledge of which methods and strategies benefit students in reading and writing development in grades F-3. The study is based on previous research in the subject and a questionnaire answered by active or previously active teachers in grades F-3. LÄS MER