Sökning: "Invitations"

Visar resultat 26 - 30 av 30 uppsatser innehållade ordet Invitations.

  1. 26. Konkurrensbegränsande köperbjudanden : -        Står marknadsföringslagen i strid med konkurrenslagen?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Malin Berg; Frida Poulsen; [2010]
    Nyckelord :Invitations to purchase; Anti-competitive; Competition law; Marketing Act.; Marknadsrätt; Konkurrensrätt; Köperbjudande; 12§; MFL; KL; PiL; Konkurrensbegränsande; Affärsbeslut; Ottillbörliga affärsmetoder.;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att söka bringa klarhet i huruvida de krav som finns i 12 § Marknadsföringslagen (MFL) är förenliga med artikel 101(1) Lissabonfördraget samt 2:1 Konkurrenslagen (KL). I arbetet kommer rättsdogmatisk metod att användas, vilket innebär redogörelse av hur de aktuella rättsreglerna är utformade (de lege lata) samt hur de kan tänkas revideras (de lege ferenda). LÄS MER

  2. 27. Varför mässor? Medverkar man bara för att? - En studie av Sandvik AB

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Sara Jonasson; Sara Severin; [2008]
    Nyckelord :The role of the personnel; Booth activities; Sandvik AB; Trade Fairs; Contribution at trade fairs; Objectives oftrade fairs; Leads; Sandvik AB; Mässor; Mässmedverkan; Målsättning för mässor; ;

    Sammanfattning : SYFTE: Vårt syfte är att analysera Sandvik AB:s mässdeltagande genom intervjuer med nyckelpersoner inom företaget. Fokus ligger på hur dessa uppfattar företagets medverkan på mässor. Dessutom har vi efter samråd med Sandvik AB valt att presentera förslag till hur företaget kan effektivisera sin mässmedverkan. LÄS MER

  3. 28. Relationer mellan Norske Skog och de privata skogsägarna i Jämtland

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Ecology and Management

    Författare :Jenny Sallkvist; [2008]
    Nyckelord :virkesköpare; relation; konkurrens; kundvård; kundfokus; privata markägare;

    Sammanfattning : Norske Skog Jämtland AB is like many other companies in a situation where it has to increase its purchases to provide its industries with raw material. To increase the available amount of raw materials, many companies employ purchasers to cover larger areas. This study aims to find out how to handle the increasing competition for timber suppliers. LÄS MER

  4. 29. Vilka lojalitetsskapande aktiviteter använder Volkswagen och Saab på den svenska bilmarknaden?

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Jenny Röhrl; Niklas Stockborg; [2007]
    Nyckelord :kundlojalitet; lojalitetsprogram; CRM; marknadsföring;

    Sammanfattning : Title: What customer loyalty activities are Volkswagen and Saab using in the Swedish car industry? Authors: Jenny Röhrl & Niklas Stockborg Supervisor: Thomas A. Michel Department: School of Management, Blekinge Institute of Technology Course: Bachelor’s thesis in Business Administration, 15 ECTS Purpose: The purpose with this study is to examine the activities that Volkswagen and Saab use to create customer loyalty in the Swedish car industry. LÄS MER

  5. 30. Ämnen och dominans i ett samtal mellan terapeut och klient : En samtalsanalytisk jämförelse med läkar-patientsamtal

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättning

    Författare :Miriam Korman; [2006]
    Nyckelord :samtal; samtalsmetodik; samtalsanalys; kommunikation; sociolingvistik; korttidsterapi; psykoterapi; conversation analysis; Applied linguistics; foreign languages teaching; sociolinguistics; Tillämpad lingvistik; undervisning i främmande språk; sociolingvistik; Psychology; Psykologi; Languages and Literatures; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis presents an analysis of a conversation between a therapist and her client. Through a study of the conversation's topics and structure I have been able to draw conclusions on how the therapist governs and steers the session. LÄS MER