Sökning: "Kvalitet från behov till användning"

Visar resultat 6 - 10 av 36 uppsatser innehållade orden Kvalitet från behov till användning.

  1. 6. Kvalitetssäkra hälsoapplikationer : Vilka upplevda förväntningar och krav finns?

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)

    Författare :Felicia Provender Jonasson; [2021]
    Nyckelord :health apps; quality; requirements; Certifiering; eHälsa; hälsoappar; krav; kvalitet; kvalitetssäkring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Antalet hälsoapplikationer växer för varje dag och det finns ett behov av att säkerställa kvaliteten på dessa, för att skapa riktlinjer för utvecklare, stödja användarna och tydliggöra vad vårdgivare kan rekommendera till sina patienter. Syfte: Syftet med detta arbete var att undersöka synen på kvalitetsmärkningar och krav som kan ställas på hälsoapplikationer ur kvalitets- och säkerhetsaspekt, med perspektiv utifrån myndigheter och appleverantörer, vårdsektor och app-användare. LÄS MER

  2. 7. ”Den röda mattan är utrullad framför biblioteket” – en studie om skönlitteratur i litteracitetsundervisning i sfi på studieväg 1 och 2

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Barbro Källeskog-Österlund; [2020-10-19]
    Nyckelord :kvalitativ studie; sociokulturellt perspektiv; semistrukturerad intervju; sfi; skönlitteratur; litteracitet;

    Sammanfattning : Studien undersöker genom kvalitativ semistrukturerad intervju vad sex lärare i svenska för invandrare (i fortsättningen sfi) säger att de upplever angående sin användning av skönlitteratur i litteracitetsundervisningen på studieväg 1 och 2. Forskningsfrågorna handlar om vad lärarna säger att de har för tankar kring användandet av skönlitteratur i litteracitetsundervisningen och på vilket sätt de nyttjar skönlitteratur i undervisningen. LÄS MER

  3. 8. Högstadieelevers och svensklärares syn på kamratbedömning : En kvalitativ studie om formativ bedömning i svenskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Amina Dedovic; [2020]
    Nyckelord :Kamratbedömnin g; kamratrespons; återkoppling; formativ bedömning; kunskapsutveckling; högstadielever; svensklärare; svenskundervisning;

    Sammanfattning : Eleverna brukar i undervisningssammanhang utföra en formativ kamratbedömning av varandras skolarbeten och stödmaterialet Kunskapsbedömning i skolan: praxis, begrepp, problem och möjligheter från Skolverket (2011, s. 9) påvisar att formativ bedömning är bra för lärande. LÄS MER

  4. 9. Genomslagskraften för tekniska plattformar i bostadsproduktionen : En studie av användning, verktyg och attityder

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Ludvig Dahlin Eriksson; [2020]
    Nyckelord :Platform; Residential platform; Technical platform; Industrial construction; Industrial house construction; Attitudes; Use; Tools; Productivity; Quality; Plattform; Bostadsplattform; Teknisk plattform; Industriellt byggande; Industriellt husbyggande; Attityder; Användande; Verktyg; Produktivitet; Kvalitet;

    Sammanfattning : Byggbranschen står inför en återkommande produktivitets- och kvalitetsproblematik. Plattformar är en central del i det industriella byggandet som är ett strategiskt utvecklingsområde som strukturerar tekniska lösningar, processer och produktionsmetoder inom ett företag. LÄS MER

  5. 10. Influencers påverkan på köpintentioner : En jämförande studie mellan låg- respektive högengagemangsprodukter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Josefine Holmström; Johanna Ågran; [2019]
    Nyckelord :köpintention; sociala medier; influencers; lågengagemangsprodukt; högengagemangsprodukt; theory of planned behavior; elaboration likelihood model;

    Sammanfattning : Studier utförda i icke digitaliserade kontexter visar att konsumenter överväger marknadsföring av högengagemangsprodukter kognitivt, och att köpintention av dessa produkter påverkas av argumentens kvalitet. Vidare visas att konsumenter vid lågengagemangsprodukter överväger marknadsföring emotionellt, och att köpintention av produkter som förknippas med lågt engagemang därför påverkas av källans trovärdighet. LÄS MER