Sökning: "Revolutioner idag"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Revolutioner idag.

  1. 1. Facilitating an Industry 4.0 Implementation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Louise Larsson; Jennie Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Industry 4.0; big data; artificial intelligence; augmented reality; virtual reality; cyber‐physical systems; cloud computing; change management; technological change; competence development; motivation; Lewin’s Three‐stage Model of Change; gamification; Industri 4.0; big data; artificiell intelligens; augmented reality; virtual reality; cyberfysiska system; molnlagring; förändringsledning; teknologisk förändring; kompetensutveckling; motivation; Lewins trestegsmodell för förändring; gamification;

    Sammanfattning : We are today facing an industrial revolution called Industry 4.0. Earlier in the human history, we have seen multiple industrial revolutions, but only after they actually happened. This is the first time we can see that an industrial revolution is on its way. LÄS MER

  2. 2. Diffusion of a Diffuse Concept

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Clara Lindsjö; Tove Bolm Carlsson; [2018]
    Nyckelord :Industry 4.0; Barriers; Opportunities and Challenges; Food Industry; Innovation-Decision process; State of the Art; Everett Rogers; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Syftet med denna avhandling är att undersöka diffusionen av den fjärde industriella revolutionen inom livsmedelsindustrin i södra Sverige. Intresset för begreppet Industri 4.0 har ökat stadigt sedan det infördes av den tyska regeringen 2011. Men diffusionen verkar låg. LÄS MER

  3. 3. Industri 4.0 - Hållbar produktion med ekonomisk tillväxt och förbättrade arbetsförhållanden : En fallstudie kring hållbara aspekter för nästkommande produktionsstrategier

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :SIMON LUNDQVIST; OLIVER MAZOYER; [2018]
    Nyckelord :Industry 4.0; smart factory; smart manufacturing; sustainability; sustainableproduction; economic sustainability; social sustainability; productivity; economic growth; work conditions; Industri 4.0; smart fabrik; smart tillverkning; hållbarhet; hållbar produktion; ekonomisk hållbarhet; social hållbarhet; produktivitet; ekonomisk tillväxt; arbetsförhållanden;

    Sammanfattning : Med tiden och utvecklingen av ny teknik skapas förutsättningar för nya industriella revolutioner vilka historiskt har förändrat produktionsindustrin radikalt. Industri 4.0 är vägen till nästa paradigmskifte och ska med implementering av smart teknik möjliggöra en mer flexibel och effektiv produktion. LÄS MER

  4. 4. Modern teknologi i dagens samhälle och revolutioner

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sandy Kalo; Kristina Ekwall; [2011]
    Nyckelord :Sociala rörelser; demonstrationer; kommunikationskanaler; sociala medier; arabvärlden;

    Sammanfattning : Det vi vill undersöka i denna studie är huruvida de nya moderna kommunikationsmetoderna kan hjälpa till att påverka sociala åtgärder som sociala rörelser. Det visar sig att de sociala rörelserna är nära kopplade till användningen av modern kommunikationsteknik såsom exempelvis mobiltelefoni och användning av internet, specifikt sociala nätverkssajter, när vi studerar protesterna som pågår i både Syrien, men även resten av arabvärlden under denna tidsperiod. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföringsdisciplinens rådande paradigm idag  : Goods-Dominant Logic, Service-Dominant Logic eller något annat?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Louise Strömqvist; Malin Elveberg; [2011]
    Nyckelord :Goods-Dominant Logic of Marketing; Service-Dominant Logic of Marketing; Paradigm; Vargo and Lusch; Kuhn; Anomalies; Crisis; Goods-Dominant Logic of Marketing; Service-Dominant Logic of Marketing; Paradigm; Vargo och Lusch; Kuhn; Anomalier; Kris;

    Sammanfattning : This qualitative research is a contribution to the ongoing debate among marketing researchers regarding if there is a dominant paradigm and viewpoint of marketing and which one is the most appropriate. In this study current views of marketing are identified and then compared against the older Goods-Dominant Logic of Marketing and Vargos’ and Luschs’ alternative Service-Dominant Logic of Marketing. LÄS MER