Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Self-branding on elite level : How female athletes use social media for empowerment

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Stephanie Wiebach; [2022]
    Nyckelord :social media; feminism; empowerment; sports; athletes; self-branding; media; economics; management; ethics; digital marketing; internet; diversity; society; female athletes; new media; strategy; sociala medier; feminism; egenmakt; idrott; atlet; self-branding; media; ekonomi; hantering; etik; digital marknadsförare; internet; mångfald; samhälle; kvinnliga idrottare; nya medier; strategi;

    Sammanfattning : Professional athletes use social media for many different purposes. That includes sharing personal lives, sport achievements as well as endorsements and branding activities with sponsors. LÄS MER

  2. 2. Estrid : att bygga ett varumärke på feministiska budskap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Antonia Olsson Aasen; Frida Nouvel; Cecilia Bos; [2021]
    Nyckelord :Feminism; Commodified Feminism; Cultural Branding; Marketing Communication; Feminism; Kommodifierad Feminism; Kulturell Branding; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Inom marknadskommunikation har det genom åren blivit allt viktigare för företag att engagera sig i sociala frågor i syfte att bygga upp sitt varumärke (Dahlén, Lange & Rosengren2017). Genom samhällsutvecklingen har synen på könsstereotyper och ideal förändrats vilket har bidragit till att feministiska budskap inom reklam har tagit en väsentlig roll. LÄS MER

  3. 3. Re-design av StretchFlex UF : Skapandet av en stärkande visuell profil åt StretchFlex UF

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Isabelle Björklund; Anny Wang; [2015]
    Nyckelord :Re-design; grafisk design; visuell profil; logotyp; visuell kommunikation; varumärke;

    Sammanfattning : This paper presents the creation of a strengthening visual profile for StretchFlex UF. The project consists of an external as well as an internal part. The external part is on the order of the company StretchFlex. LÄS MER

  4. 4. Ett grönskande varumärke : Hur kan ett företag stärka sitt varumärkeskapital med hjälp av miljömässigt ansvarstagande?

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Martin Holmgren; Emelie Jorander Fridén; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företag idag investerar allt mer i vad som benämns som varumärkeskapital. Varumärkeskapital är de dimensioner som är direkt kopplade till varumärkets namn och symbol, så som varumärkeskännedom, upplevd kvalité, varumärkeslojalitet och varumärkesassociationer. LÄS MER

  5. 5. Varumärkets utveckling till strategisk resurs : varumärkesarbete i svenska statliga bolag

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Andreas Helsing; Christian Fredefors; Harald Faanes; [2008]
    Nyckelord :B2B-marknadsföring; varumärkesarbete; statliga bolag; konceptuell modell; kommunikation; logistik; järnväg;

    Sammanfattning : Today, Sweden has about forty companies owned by the government. These are active on markets with variable competition. Some have been given special areas of responsibility that in a practical notion make them monopolists. LÄS MER