Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Self-branding on elite level : How female athletes use social media for empowerment
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Professional athletes use social media for many different purposes. That includes sharing personal lives, sport achievements as well as endorsements and branding activities with sponsors. LÄS MER
2. Estrid : att bygga ett varumärke på feministiska budskap
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Inom marknadskommunikation har det genom åren blivit allt viktigare för företag att engagera sig i sociala frågor i syfte att bygga upp sitt varumärke (Dahlén, Lange & Rosengren2017). Genom samhällsutvecklingen har synen på könsstereotyper och ideal förändrats vilket har bidragit till att feministiska budskap inom reklam har tagit en väsentlig roll. LÄS MER
3. Re-design av StretchFlex UF : Skapandet av en stärkande visuell profil åt StretchFlex UF
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : This paper presents the creation of a strengthening visual profile for StretchFlex UF. The project consists of an external as well as an internal part. The external part is on the order of the company StretchFlex. LÄS MER
4. Ett grönskande varumärke : Hur kan ett företag stärka sitt varumärkeskapital med hjälp av miljömässigt ansvarstagande?
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Företag idag investerar allt mer i vad som benämns som varumärkeskapital. Varumärkeskapital är de dimensioner som är direkt kopplade till varumärkets namn och symbol, så som varumärkeskännedom, upplevd kvalité, varumärkeslojalitet och varumärkesassociationer. LÄS MER
5. Varumärkets utveckling till strategisk resurs : varumärkesarbete i svenska statliga bolag
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Today, Sweden has about forty companies owned by the government. These are active on markets with variable competition. Some have been given special areas of responsibility that in a practical notion make them monopolists. LÄS MER