Sökning: "Television Spot"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Television Spot.

  1. 1. Lost in Translation : Voice-over Translated TV as a Source for Incidental Language Acquisition

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Anna Justyna Sochacka; [2020]
    Nyckelord :Second language acquisition; audio-visual translation; voice-over translation; lektor; subtitles; incidental language acquisition; L2; Polish learners of English;

    Sammanfattning : Voice-over translation (or “audio subtitles”) is the only audio-visual translation (AVT) used for feature-length films on Polish television. Since the reader (lektor) only partially overrides original dialogues and some parts of the actors’ speech are clearly audible, it can be considered as marginal L2 exposure. LÄS MER

  2. 2. Och nu blir det reklamfilm : En kvalitativ innehållsanalys av de sju svenska politiska reklamfilmerna inför EU-valet 2009

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Elin Larsson; Johan Heikensten; [2010]
    Nyckelord :Political advertisement; commercials; advertising strategies; negative advertising; issue; image; rhetorical analysis; semiotics; rhetoric; videostyle; communication; EU-election; politisk tv-reklam; reklamfilm; reklamstrategi; utmanarstrategi; negativ reklam; sakfråga; image; bildanalys; retorisk analys; semiotik; retorik; videostyle; kommunikation; EU-val; incumbent;

    Sammanfattning : Och nu blir det reklamfilm - En kvalitativ innehållsanalys av de sju svenska politiska reklamfilmerna inför EU-valet 2009 Seminar date: 2010-01-14 Department: Media- and Communication science Report category: Degree project undergraduate level Authors: Johan Heikensten and Elin Larsson Advisor: Kristoffer Holt Purpose: When TV4 for the first time offered advertising time to the Swedish political parties for the upcoming election of the European Parliament in 2009, a huge debate broke loose in the media. Regardless of opinions on the matter, we find it safe to say that political television commercials will have a great influence on future election campaigns in Sweden. LÄS MER

  3. 3. Vill du ha en snigel på ögat? : En kvantitativ undersökning om svensk public service-televisions innehåll över 34 års tid.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och design

    Författare :Johan Hermansson; Mikael Jönsson; [2009]
    Nyckelord :Public service; TV; Sveriges television; SVT; TV schedule; news; entertainment; commercialisation; monopoly; broadcasting time.;

    Sammanfattning : Our study shows if and how Swedish public service television has changed its content from the time when SVT had monopoly until this day when the competition is greater than ever. We got an insight in what has been presented to the audience by studying TV schedules from 1975 to 2009. LÄS MER

  4. 4. Torö Stenstrand : Ett paradis för vågsurfare?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, teknik och design

    Författare :Kristina Stugholm; [2008]
    Nyckelord :Tourism; wave surfing; destination; sport; Torö Stenstrand; Torö; Ören; Turism; vågsurfing; destination; sport; Torö Stenstrand; Torö; Ören;

    Sammanfattning : Bakgrund: Torö Stenstrand tillhör naturreservatet Ören som är beläget på en udde på ön Torö i den sydligaste delen av Stockholms län. I slutet av 1970-talet kom vågsurfingsporten till Sverige och Torö Stenstrand. Det var några lokala entusiaster som upptäckte platsen och såg att vågorna lämpade sig för surfing. LÄS MER

  5. 5. [Insert Your Logo Here] : A Comparative Study of the Television Spot and Product Placement in Terms of Attention, Control and Credibility in Finland

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Heta Mattila; Ida Teeriaho; [2008]
    Nyckelord :Product Placement; Television Spot; Attention; Control; Credibility; AIDA; Generic Communications Process; Two-Step Communications;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to study how television spot and product placement compare in terms of gaining the target audience’s attention, having control over the marketing message and creating credibility for a product or a brand. The context of the study is Finnish television from advertisers’ point of view. LÄS MER