Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 126 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Politisk kommunikation på Instagram ur ett visuellt perspektiv : Hur används personifierade budskap på Instagram med en fallstudie på Ulf Kristersson
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Studien ämnar att utröna vilka semiotiska verktyg som används för att konstruera en bild av UlfKristersson på hans Instagramsida samt hur budskap blir personifierade. Detta görs genom en kvalitativ textanalys i form av en visuell textanalys. LÄS MER
2. Fler poliser eller Bluewashing? : En komparativ och visuell retorikanalys av kampanjerna Bluewashing och Väx med en större uppgift
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Vid riksdagsvalet 2022 var rekryteringen av fler poliser den näst viktigaste frågan för väljarna (SCB, 2021). Regeringen beslutade år 2018 att ett mål för Polismyndigheten skulle sättas. 22 000 fler poliser innan år 2024. LÄS MER
3. The Underdog Brand Position
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: The Underdog Brand Position Date of Seminar: 31-05-2023 Course: BUSN39 Degree Project in Global Marketing Authors: Diogo de Lima, Darragh Moorhouse & Can Üner Advisor: Mats Urde Key words: Underdog, Underdog Positioning, Branding, Rhetoric, Identity, Communication, Image, Top Dog. Purpose: The purpose of this paper is to explore the Underdog Brand Position (and its link to Rhetoric) to understand What is an Underdog Brand Position, How are Underdog Brand Positions Used and Why and When is an Underdog Brand Position a viable strategy. LÄS MER
4. Plagued By Conspiracy Theory : En kvalitativ analys av 'Plandemic', en konspirationsteoretisk video
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Desinformation i form av konspirationsteorier blir allt vanligare i dagens sociala medielandskap. Användare lär sig navigera bland all den information som sprids och etablerade medier försöker hänga med. När krisen slår till och behovet av information ökar ställs alla inför frågan om vad som är sant och inte. LÄS MER
5. "Bli inte lurad" : En retorisk analys av en statlig kampanj om att möta informationspåverkan
M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)Sammanfattning : I en tid av minskande tilltro till objektiv sanning och expertis blir konsten att övertala och kontrollera information avgörande i samhällsdebatten och en utmaning för demokratin. Inom den retoriska traditionen gör man dock en etisk distinktion mellan påverkan med den ömsesidiga nyttan som mål (argumentation) respektive påverkan med syfte att manipulera (propaganda). LÄS MER