Sökning: "bank varumärken"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden bank varumärken.

  1. 1. "En bank av kunskaper" : En intervjustudie om byggstenarna i kvinnliga studenters personliga varumärken.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Mathilda Spjutö; Julia Tuvesson; [2021]
    Nyckelord :Personal Branding; Bourdiue; Students; Sociology;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to gain a better understanding of how students create a personal brand and what factors that tend to be more important than others. Do students choose education as a strategic choice to prepare for the labor market and can work experience and social media influence the personal brand? This study uses the qualitative method because of the need of in-depth answers to answer the purpose of this study. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsredovisning inom banksektorn : En studie om hur ökad transparens kan påverka bankernas klimatarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Andreas Sandberg; Philip Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Transparens; hållbarhetsredovisning; miljöarbete; klimatpåverkan; intressent; legitimitet; hållbar utveckling; klimatrisker;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Svenska banker har de senaste åren utökat hållbarhetsarbetet mendet finns fortfarande många områden där kraven inte uppfylls, däribland miljöområdet.Växthusgasutsläpp till följd av svenskars sparande på världens börser motsvarar utsläppenfrån deras konsumtion, boende och resor. LÄS MER

  3. 3. Förändring av ett fotbollslags image och varumärke - Helsingborgs IF (HIF)

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Güncel Ömer; [2017]
    Nyckelord :Brand management; football; network; image; development;

    Sammanfattning : SammanfattningDetta examensarbete är en fallstudie om Helsingborgs Idrottsförening (HIF). Klubben har haft turbulenta år med tuff ekonomi, dalande publiksiffror, flera personer i ledningen som lämnat sina uppdrag och med dåliga sportsliga resultat. LÄS MER

  4. 4. Värdering av varumärket : En jämförande studie mellan SEB och Länsförsäkringar Södermanland

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Denha Holia; Coppola Camila; Jablonska Sylvia; [2014]
    Nyckelord :Brand; brand valuation; Customer Loyalty; trademark; intangible asset; bank; Varumärke; varumärkesvärdering; kundlojalitet; immateriell tillgång; bank;

    Sammanfattning : Frågeställningar:                  Vilket tillvägagångssätt används för att samla in relevant information för värderingen? Finns det en generell metod för varumärkesvärdering eller använder sig företag inom bankbranschen av olika metoder? Hur redovisas kostnaderna för varumärket i årsredovisningen?   Syfte:                                     Syftet med studien är att jämföra två företag inom banksektorn med internt upparbetade varumärken genom att studera likheter och skillnader i hur de värderar sitt varumärke.   Metod:                                   Metoden som använts i denna studie är en kvalitativ metod med en deduktiv ansats. LÄS MER

  5. 5. Varumärkespositionering i serviceföretag : En studie om skillnader mellan banker och fastighetsmäklarföretag

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Hans-Magnus Malmström; Rebecka Rydberg; [2014]
    Nyckelord :Positioning; service; brand; differentiation; brand equity; brand image; Positionering; service; varumärke; differentiering; brand equity; brand image;

    Sammanfattning : Bakgrund: De flesta är medvetna om att vi matas med och påverkas av varumärken, men sällan om det arbete som ligger bakom ett varumärkes uppbyggnad. Därför är det av stor vikt vid varumärkesuppbyggnaden att förankra de värderingar som företaget vill positionera sig med. LÄS MER