Sökning: "brand credibility"
Visar resultat 36 - 40 av 230 uppsatser innehållade orden brand credibility.
36. Influencer marketing: An exploratory study to identify consumer behaviour online
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis purpose: The purpose of this study is to understand what impact social media influencers have on consumers' online behaviour. We further aim to understand the interrelationship between social media influencers and online impulse buying behaviour. LÄS MER
37. Konsten att skapa trovärdighet genom reklam på sociala medier. : På vilket sätt påverkas konsumenter av sponsrad produktmarknadsföring i sociala medier?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sociala medier är idag en stor del av många personers vardag och liv, både internet och olika medier har växt fram på senare år och utvecklas fortfarande i hög takt. Detta har resulterat i ett beteende mönster som blir mer digitalt även i vardagliga sammanhang. LÄS MER
38. Individual sponsorship implementation and its managerial motivations : A collective case study of the managerial motivations behind the implementation of individual sponsorship in Swedish outdoor recreation sports
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: In recent years, sponsorship has become an important and heavily implemented marketing communications tool, and the significance of sponsorship is especially seen within the context of sports. Despite the heavy implementation of sponsorship, both in a team context and on an individual level, existing sponsorship literature has been strongly focused on sponsorship in a team context, thus neglecting the individual aspect of sponsorship. LÄS MER
39. Mikro influencers inverkan på varumärkesengagemang : En kvalitativ studie om hur konsumentens varumärkesengagemang påverkas av produkter marknadsförda av mikro influencers på Instagram
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : In recent years, influencer marketing has become an innovative and interesting concept within marketing. The growth of digitization and the increasing popularity of digital platforms have enabled influencers to reach a worldwide audience. Traditional marketing has evolved into influencer marketing with the help of influencers. LÄS MER
40. Influencer marketing : En kvalitativ konsumentstudie om hur betalda samarbeten påverkar trovärdigheten till en influencer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syfte & frågeställning: Uppsatsen syftar till att undersöka hur trovärdigheten till en influencer påverkas av betalda samarbeten i hopp om att kunna bidra till en djupare förståelse om de faktorer som påverkar en influencers trovärdighet som marknadsförare. För att besvara studiens syfte har följande frågeställning undersökts; Hur påverkar betalda samarbeten trovärdigheten till en influencer? Metod: För att kunna besvara syftet och få en djupare förståelse för ämnet har en kvalitativ undersökning genomförts genom semistrukturerade intervjuer. LÄS MER