Sökning: "canonisation"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet canonisation.

  1. 1. Konstverket i spelmiljö : En undersökning av spelet Animal Crossing: New Horizons (2020) användande av konstverk och presentation av museet som institution

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Konstvetenskap

    Författare :Thea Holmdahl Arnman; [2020]
    Nyckelord :digitalization; art canon; art historical canon; mediation; remediation; convergence culture; participatory culture; representation; aura; reproduction; game; games; video games; game studies; animal crossing; animal crossing: new horizons; digitalisering; kulturkanon; mediering; remediering; konvergenskultur; deltagarkultur; representation; bildanalys; aura; reproduktionsåldern; spel; spelstudier; game studies; animal crossing; animal crossing: new horizons;

    Sammanfattning : This essay focuses on the digitalization of art canonisation in the game Animal Crossing: New Horizons (Nintendo/Nintendo EPD, 2020). Furthermore, the purpose of this essay is to understand which artworks the game incorporates in its museum, as well as how the player can interact with the artworks in question. LÄS MER

  2. 2. Canonising Culture: Collective Identity Construction in the Denmark Canon

    Master-uppsats, Lunds universitet/Europastudier

    Författare :Stine Ebbesen; [2018]
    Nyckelord :Denmark Canon; collective identity; cultural heritage; canonisation; identity narrative; Danish identity; nationalism; European Studies; Social Sciences;

    Sammanfattning : Inspired by what appears to be a nationalist turn in cultural policy-making across Europe, this thesis is concerned with the recent upsurge in the canonisation of Danish culture as it seems to somewhat contradict the cultural policy priorities pursued by the supranational and intergovernmental bodies of which Denmark is a member. The purpose of the research is to investigate how collective identity is constructed in the Denmark Canon. LÄS MER

  3. 3. Decolonising Literature : Exclusionary Practices and Writing to Resist/Re-Exist

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Tema Genus

    Författare :Stephanie Johansson; [2018]
    Nyckelord :decolonising; literary studies; English literature; American literature; canons; macro-narrative; grand narratives; close reading; narrative analysis; postcolonial theory; decolonial theory; canonisation; Romanticism; othering; nation-state; national identity; publishing industry;

    Sammanfattning : This thesis examines elements of the conceptualization of literature within literary studies and literary production in a UK context, considering the concept of exclusionary practices based on the negligence of intersectional categories of identity such as race, gender, class, sexuality, etc., in the practice of understanding and interpreting literature. LÄS MER

  4. 4. Greta Knutson och surrealismen : en studie av Greta Knutsons senare stilperiod utifrån verken La Surprise, Feu dans la maison och Det stulna brevet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Matilda Sjöblom; [2014]
    Nyckelord :Greta; Knutson; surrealism; onirism; La Surprise; Feu dans la maison; Det stulna brevet; kanonisering; Tzara; Paris; Pollock;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur den svenska konstnären Greta Knutson historiskt sett har kanoniserats i relation till sitt förhållande med den kände dadaisten Tristan Tzara och den franska surrealiströrelsen under 1920- och 1930-talet. Knutson hade en lång och produktiv karriär och uppsatsens intention är att flytta fokus från de tidiga dagarna i Paris med surrealisterna till hennes senare konstnärliga period, räknad från slutet på 1960-talet fram till hennes död 1983. LÄS MER

  5. 5. Dataspelsarvet : klassiker och kanonisering

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan

    Författare :Anna Henriksson; [2001]
    Nyckelord :library and information science; biblioteks- och informationsvetenskap;

    Sammanfattning : This master thesis deals with computer game classics and a possible computer game canon. It looks closer at four computer game genres - adventure, RPG, action and strategy - in order to discern which games are considered classics and what characterizes them. To answer the first question a quantitative research method was used. LÄS MER