Sökning: "corporate reputation"

Visar resultat 16 - 20 av 264 uppsatser innehållade orden corporate reputation.

  1. 16. Exploring Audience Perception of a Cause-Related Sponsorship Campaign : The Case of Hummel and the Danish National Football TeamDuring The 2022 FIFA World Cup

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Franciska Kószás; Patricia Tudesko; [2023]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; cause-related marketing; cause-related marketing campaign; Hummel; The 2022 FIFA World Cup; Qatar; Reddit; online community; audience perception; case study; content analysis;

    Sammanfattning : Background: There has been a noticeable growth in the use of sponsorships and corporate social responsibility in the world of professional sports, especially in football. This phenomenon is not particularly surprising given that modern companies are forced to compete for the attention of more socially conscious audiences. LÄS MER

  2. 17. Underprissättning av IPO:s - En guldgruva för de kreddiga bankerna?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikael Erdefelt Morell; Oskar Eringskog; Alexander Fristedt; [2023]
    Nyckelord :Börsnotering; Underprissättning; Underwriter; Anseende; Rykte; IPO; underpricing; reputation; Sweden.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Underprissättning av IPO:s - En guldgruva för de kreddiga bankerna? Seminariedatum: 2023-06-01 Kurs: FEKH89, Examensarbete i finansiering på kandidatnivå (15HP). Författare: Mikael Erdefelt Morell, Oskar Eringskog och Alexander Fristedt. Handledare: Maria Gårdängen. LÄS MER

  3. 18. Sky is The Limit...or is it?: American Airlines AAirpass Case

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Darragh Moorhouse; Hanna Åstrand; Can Üner; [2023]
    Nyckelord :American Airlines; Corporate; Brand Management; Aviation; Airpass; AAirpass; Reputation; Case; Business and Economics;

    Sammanfattning : This article investigates American Airlines AAirpass offering. The aim of this case study is to outline the background as to why American Airlines opted to run this offering, examining the decision making and implications. This case also includes teaching notes and a PowerPoint presentation.. LÄS MER

  4. 19. ”Maximum safety for you – minimum impact on nature” - En multimodal kritisk diskursanalys av Klättermusens hållbarhetskommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Agnes Bergquist; Lisa Olander; [2023]
    Nyckelord :ustainable communication; sustainability; Klättermusen; outdoor; Instagram; greenwashing; branding; reputation management; strategic communication; multimodal critical discourse analysis; Hållbarhetskommunikation; hållbarhet; Klättermusen; Instagram; greenwashing; strategisk kommunikation; marknadsföring; multimodal kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : The climate crisis and the consequences that follow have forced humanity to explore the collective actions that must be taken to curb global warming. As a way to reduce ones carbon footprint, many choose to consume with greater care for the environment, and the interest for sustainable clothing has therefore significantly increased. LÄS MER

  5. 20. Förutse företagskrisen innan den sker : - En kvalitativ studie om hur företag i olika branscher effektivt kan förebygga en företagskris på kort och lång sikt.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad

    Författare :Anna Odin; Ema Feratovic; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Crisis management; Press release; PR; Brand Equity; e- WOM; Brand reputation; Brand trust; Scandal; Varumärke; Kundlojalitet; Krishantering; Kriskommunikation; Pressmeddelande; PR; Varumärkeskapital; e-WOM; Företagsrykte; Varumärkesförtroende; Företagskris;

    Sammanfattning : Företag blir idag mer exponerade för negativ publicitet än tidigare i och med digitaliseringens framfart. Det är därför viktigt för företag att veta hur de ska hantera den negativa publiciteten som mottages för att sedan kunna förebygga en kris och sitt företagsrykte genom väl genomtänkta strategier. LÄS MER