Sökning: "csr medarbetare kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden csr medarbetare kommunikation.

  1. 1. Socialt ansvarstagande i den svenska modebranschen - En komparativ studie av företag i varierande storlek

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Majken Lindgren; Victoria Morrison; [2021-12-02]
    Nyckelord :Modebranschen; Corporate Social Responsibility; Aktiviteter; Praktisera; Employer Branding; Intressentmodellen; Etik; Kommunikation;

    Sammanfattning : På grund av medial kritik som riktats mot modebranschen har det blivit en självklarhet för många företag inom branschen att implementera Corporate Social Responsibility (CSR). CSR är ett frivilligt ansvarstagande som saknar tydliga riktlinjer, vilket skapat skillnader i hur CSR praktiseras inom företag. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsintegrering inom banksektorn : Tre svenska bankers integrering av hållbarhet med hjälp av formella och informella styrmedel

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Freja Borgemo; Malin Carlsson; [2021]
    Nyckelord :Sustainable development; sustainable investments; environment; financial management; integration; management control systems; formal management control systems; informal management control systems; CSR; Corporate Social Responsibility; Hållbar utveckling; hållbara investeringar; miljö; ekonomistyrning; integrering; styrmedel; formella styrmedel; informella styrmedel; management control systems; CSR; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : Bakgrund: Samhället efterfrågar idag allt mer att samtliga aktörer på marknaden ska arbeta med hållbarhet. Till följd av den snabbföränderliga marknaden ställs det krav på hur bankerna styr sin verksamhet för att möta denna efterfrågan och på så sätt fortsatt vara konkurrenskraftiga. LÄS MER

  3. 3. ÄR EN OFFENTLIG ORGANISATION MERÄN BARA ETT SKYLTFÖNSTER? : En fallstudie gällande kommunikationen av CSR integrerat medarbetsgivarvarumärket

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sofia Larsson; Linn Bourdin; [2020]
    Nyckelord :Employer branding; Arbetsgivarvarumärke; CSR; Hållbar utveckling; Intern kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: I dagens litteratur och organisationer finner vi att människan ärorganisationens viktigaste resurs, utan dem finns inget förutom en tom lokal. De människorvars yrke är inom vården, är en av samhällets viktigaste resurser. LÄS MER

  4. 4. Är en offentlig organisation mer än bara ett skyltfönster? : En fallstudie gällande kommunikationen av CSR integrerat med arbetsgivarvarumärket

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Sofia Larsson; Linn Bourdin; [2020]
    Nyckelord :Employer branding; CSR; Sustainable development; Internal communication; Employer branding; Arbetsgivarvarumärke; CSR; Hållbar utveckling; Intern kommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund och syfte: I dagens litteratur och organisationer finner vi att människan är organisationens viktigaste resurs, utan dem finns inget förutom en tom lokal. De människor vars yrke är inom vården, är en av samhällets viktigaste resurser. LÄS MER

  5. 5. Intern hållbarhetskommunikation – En fallstudie av hur ett företag använder intern kommunikation för att implementera hållbarhetsstrategi

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tina Crafoord; Karin Skoog; [2019-06-20]
    Nyckelord :hållbarhetskommunikation; intern kommunikation; hållbarhetsstrategi; hållbarhet; CSR; medarbetare;

    Sammanfattning : Företag och organisationer har varit en bidragande orsak till dagens hållbarhetsproblem och spelar en viktig roll i arbetet mot en hållbar framtid. Ett första steg mot att ställa om till ett mer hållbart företag är att göra hållbarhet till en del av kärnverksamheten. LÄS MER