Sökning: "d- uppsats organisation"

Visar resultat 6 - 10 av 38 uppsatser innehållade orden d- uppsats organisation.

  1. 6. Sharing Sales and Service Networks with Competitors : A Multiple-case Study in the Heavy Truck Industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :ALEXANDER ENGBLOM; EMMA LUNDQUIST; [2018]
    Nyckelord :Sales and service networks; competitor partnerships; competition; cooperation; co-opetition; heavy truck industry; Sälj- och servicenätverk; partnerskap med konkurrenter; konkurrens; samarbete; co-opetition; tunga lastbilsbranschen;

    Sammanfattning : In the heavy truck industry, sales and service networks play an important role. Investments in network infrastructure are costly, and to be profitable, there is a critical service volume to fulfil. This is especially challenging in new markets, where service demand is low and uncertain. LÄS MER

  2. 7. Empatisk promenad vid GE Healthcare : en fallstudie av samarbetsformer i den innovativa processen mellan FOU- och finansavdelningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Andreaz Eriksson; Alvaro Gismondi Pett; [2013]
    Nyckelord :samarbetsformer; kommunikation; organisationsförändring; kunskapsöverföring; avvikelser; organisationsstruktur; innovation;

    Sammanfattning : GEHC är en del av GE koncernen som har som sin uppgift att vara ledande inom sitt affärsområde. För en sådan organisation är det viktigt att ha ett framgångsrikt samarbete och att allokera sina resurser på bästa möjliga sätt för att skapa innovativa produkter. LÄS MER

  3. 8. ”Lämna tistlarna kvar!?” : Om att ta lärande till hjälp för att lyckas gå från ord till praktisk handling i organisationens interna kommunikation.

    Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Marianne Wiklander; [2013]
    Nyckelord :Phenomenography; Communication; Learning; Organization; Advertising; Positioning; Multimodal; Coaching; Model; Method; Fenomenografi; Kommunikation; Lärande; Organisation; Annonsering; Positionering; Multimodal; Coachning; Modell; Metod;

    Sammanfattning : Utgångspunkten i uppsatsen är, att om en kommunikation av ett budskap inom en organisation skall ha förutsättningar att lyckas, måste budskapet: 1. först och främst bli mottaget, d v s uppfattas av en tänkt mottagare. 2. därefter tolkas korrekt, d v s avsändarens och mottagarens förståelse måste stämma överens. LÄS MER

  4. 9. Missing People Sweden : Om en ideell förenings organisation, engagemang & verkan i samhället

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Dora Remeni Simon; Hussein Al-zubaidi; [2013]
    Nyckelord :social movements; organization; media; cooperation with police; participation; civil resource; sociala rörelser; organisation; media; samverkan med polis; engagemang; samhällsresurs;

    Sammanfattning : I denna uppsats har vi undersökt frivillighetsorganisationen Missing People Sweden. Det är en volontärorganisation som anordnar skallgångar efter försvunna personer. Organisationen har varit väldigt framgångsrik med sitt arbete och uppmärksammats en hel del i media. LÄS MER

  5. 10. Byrårotation i Sverige – För eller emot?

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mattias Dahlberg; Petra Belin; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Byrårotation i Sverige – För eller emot? En studie av intressegruppers ståndpunkter till EU-kommissionen förslag om obligatorisk rotation av revisionsbyråer Nivå: D-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Mattias Dahlberg, Petra Belin Handledare: Arne Fagerström Datum: 2012/08 Syfte: Enligt ett nytt förslag från EU så skall börsnoterade bolag tvingas byta revisionsbyrå efter ett antal år av sammanhängande uppdrag. Förslaget om den nya förordningen syftar till att återupprätta ett förtroende för revisionsbranschen efter de senaste revisionsskandalerna i samband med den finansiella krisen. LÄS MER