Sökning: "den goda organisationen"

Visar resultat 1 - 5 av 282 uppsatser innehållade orden den goda organisationen.

  1. 1. Den moderna organisationen i en föränderlig miljö - En kvalitativ fallstudie av ett förändringsarbete i en svensk nischbank

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marcus Tornée; Ebba Öberg; [2024-02-13]
    Nyckelord :Förändringsarbete; vision; strategiutveckling; nischbank; externa drivkrafter; molnet; konkurrens; utmaningar;

    Sammanfattning : I en tid där samhället ständigt förändras och utvecklas har banksektorn fått möta nya krav och förväntningar från marknaden. Efterfrågan på digitala lösningar, tekniska innovationer och nya kundbeteenden är saker svenska banker behövt anpassa sig till under senare år. LÄS MER

  2. 2. Tidiga insatser för att främja skolnärvaro

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Malin Hyllberg; Jeanette Persson; [2024]
    Nyckelord :EHT; främja skolnärvaro; relationell pedagogik; skolorganisation; systemteori;

    Sammanfattning : Hyllberg, Malin och Persson, Jeanette (2024). Tidiga insatser för att främja skolnärvaro. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  3. 3. Nyutexaminerade sjuksköterskors upplevelse av den första tiden i kliniskt arbete : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskap

    Författare :Anna Lystedt Modd; Hanna Svärd; [2023]
    Nyckelord :Newly graduated nurse; Novice; Experiences; New at work; Transition; Nyutexaminerad sjuksköterska; Novis; Upplevelser; Ny på arbetet; Transition;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sjuksköterskebristen är ett utbrett problem både nationellt och globalt. Sjuksköterskans särskilda kompetens inkluderar omvårdnad baserad på humanism samt vetenskaplig kunskap. Forskning om hur nyutexaminerade sjuksköterskor upplever övergången från studenter till yrkesverksamma är av stor betydelse. LÄS MER

  4. 4. En djupdykning i hur hybridledare och medarbetare upplever medarbetarskapet : En fallstudie om hur hybridledare och medarbetare upplever medarbetarskapet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Axel Mårtensson; William Humlehagen; [2023]
    Nyckelord :Hybrid leadership; employees; employeeship; employee engagement wheel; dialogue; trust and openness; social activities; connection and collaboration; hybrid work environment; Hybridledarskap; medarbetare; medarbetarskap; medarbetarskapshjulet; dialog; förtroende och öppenhet; sociala aktiviteter; gemenskap och samarbete; hybrid arbetsmiljö;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Digitaliseringen har lett till att medarbetare i en organisation inte alltid längre befinner sig på kontoret samtidigt. Det har lett till att både hybridledare och medarbetare behöver anpassa sig till detta. En avsaknad av ansikte-mot-ansikte interaktioner riskerar att påverka tilliten och dialoger negativt. LÄS MER

  5. 5. Grus i det kommunala maskineriet : En kvalitativ studie om enhetschefers förutsättningar att hantera sjukfrånvaron inom svensk kommunal äldreomsorg

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Jenny Filipsson; Ann-Sofie Viklund; [2023]
    Nyckelord :unit managers conditions; sick leave; municipal care for the elderly; work environment; organizational conditions; enhetschefers förutsättningar; sjukfrånvaro; kommunal äldreomsorg; arbetsmiljö; organisatoriska förutsättningar;

    Sammanfattning : Den kommunala äldreomsorgen har hög sjukfrånvaro bland medarbetarna vilket skapar arbetsmiljöproblem för enhetscheferna som har svårt att hantera detta. Syftet med denna studie är att skapa förståelse för enhetschefers förutsättningar att hantera sjukfrånvaron inom den kommunala äldreomsorgen. LÄS MER