Sökning: "education for beginners"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden education for beginners.

  1. 11. Prioriteringar i undervisningen : Sångpedagogers kunskapsprioriteringar och mål med undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier

    Författare :Malin Nordén; [2016]
    Nyckelord :school of music; school of arts; vocal education; beginners; priorities; survey; interview; didactics; musik- och kulturskola; sångundervisning; nybörjare; prioriteringar; enkät; intervju; didaktik;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker vad sångpedagoger prioriterar i undervisningen av nybörjar-elever. Studien baseras på en enkätundersökning där tio sångpedagoger från södra och mellersta Sverige deltog, samt tre enskilda intervjuer med sångpedagoger som också deltagit i enkäten. LÄS MER

  2. 12. En min säger mer än tusen ord : En observationsstudie med fokus på hur semiotiska resurser används inom nybörjarundervisning på elbas

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier

    Författare :Alexander Hallgren; [2016]
    Nyckelord :electric bass; beginner’s education; video observations; design theoretic perspective; semiotic resources; multimodality; elbas; nybörjarundervisning; videoobservationer; designteoretiskt perspektiv; semiotiska resurser; multimodalitet;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att utforska hur lärare designar undervisningen för nybörjarelever på elbas. Den litteratur som tas upp i uppsatsens bakgrund beskriver hur pedagogiska situationer skapas och vad som kan påverka en lärares lektionsutformande. LÄS MER

  3. 13. Lektionsformers betydelse för elevers motivation : En intervjustudie med tre musiklärare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier

    Författare :Stefan Hansson; [2015]
    Nyckelord :music; motivation; music school; lesson types; social cultural perspective; interviews; musik; motivation; musik- och kulturskola; lektionsformer; sociokulturellt perspektiv; intervjuer;

    Sammanfattning : Detta arbete baseras på en kvalitativ intervjustudie med tre musiklärare som arbetar i en kulturskola. Syftet med studien är att undersöka hur dessa lärare ser på olika lektionsformers betydelse för elevers motivation. Den teoretiska utgångspunkten för arbetet utgörs av ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER

  4. 14. Rytmikundervisning för nybörjare i musik - en kvalitativ studie av instrumentalpedagogers syn på Rytmikpedagogikens möjligheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Emeli Ek; [2014]
    Nyckelord :kulturskola; puls; Musikpedagogik; Utbildningsvetenskap; instrumental teaching; beginners; eurhythmics; learning; rhythm; Swedish municipal music school; Pulse; Music Education; Educational Science; rytm; lärande; nybörjare; instrumentalundervisning; rytmikpedagogik; rytmik; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : This paper aims to explore instrumental teachers approach to possibilities with the eurhythmics in the education for beginners in music. The reason to this paper is the authors recurring speculations in how eurhythmics is done in Swedish municipal music schools and what role it has there. LÄS MER

  5. 15. Stora pianokliv med enkla jazzmotiv - en studie i att stötta elevers pianistiska och musikaliska utveckling genom att spela enkelt arrangerade jazzlåtar.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Kajsa Orreteg; [2014]
    Nyckelord :undervisningsmaterial; pianoundervisning; jazz; nybörjare; Piano; Musikpedagogik; Utbildningsvetenskap; Educational Science; samspel; Music Education; beginners; piano teaching; teaching materials; interplay; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på hur elevers pianistiska och musikaliska utveckling kan stöttas genom att spela enkelt arrangerade jazzlåtar. Bakgrunden till studien är en tanke om att kunna spela svängiga och roliga men enkla jazzlåtar med pianoelever redan från nybörjarstadiet, vilket ledde fram till att jag valde att göra egna arrangemang av ett antal jazzstandards för nybörjare i piano, enskilt eller i grupp. LÄS MER